2 Kasım 2011 Çarşamba

MANTAR KURABİYE

   

  Selâmün aleyküm canlar.....
  Evli ve çalışan bir hatun olunca eve ve işlere yetişmek çok zor oluyor.Sürekli erteleme modundayım bu aralar.Bugün yaparım,yarın yazarım derken bir süredir boynu bükük kaldı blogumun:((( Neyse ki bir hışım toparladım birkaç cümle...

  Geçtiğimiz pazar günü sevgili Sedef abla 'nın ortağı olduğu cafe'de 1.İzmir'li Yemek Blogu Yazarları toplantısı için buluştuk.Bende minnoş minnoş "Mantar Kurabiye"lerim ile katıldım bu güzel toplantıya.Göçmen bir ailenin kızı olarak ne yapsam?,hem değişik olsun,hem bizim oralara ait olsun diye düşünürken mantar kalıbım gözüme çarptı.Annem ilkokulda "Yerli Malı Haftası" için yapardı bende zevk ile götürürdüm.Öğretmenlerimin  ve arkadaşlarımın ilgisi ve beğenisi çok hoşuma giderdi taa o zamanlarda bile...

  Uzun lafın kısası sevgili  yemek blogu yazarı arkadaşlarım kurabiyelerimi çok beğendiler.Kalıp için siparişler verdiler.En kısa zamanda bende kalıpların temin edileceği sözünü veriyorum.Gelen olumlu yorumlardan,beğenilerden,sıcacık görüşmelerden sonra zevkle tarifimi paylaşıyorum canlarım...Sevgiyle kalın...


Malzemeler:
  • 4 yumurta
  • 125 gr. margarin
  • 1,5 su bardağı pudra şekeri
  • 1 paket kabartma tozu
  • 1 paket vanilya
  • Aldığı kadar un( Kulak memesi kıvamında bir hamur olacak)



 
 Yapılışı:

  Margarin ve pudra şekerini derin bir kaba alıp birbirine yediriyoruz.Yumurtaları ekleyip yoğurmaya devam ediyoruz.Diğer malzemeleride ekleyip kulak memesi kıvamında bir hamur elde ediyoruz.Kalıbımıza hamurlara şekil verip (fotoğraftaki gibi) yerleştiriyoruz.Orta ateşte alt üst ederek her iki tarafında pişmesini sağlıyoruz.Pişen kurabiyelerimizi çikolata sosuna bulayıp,üzerine arzuya göre pasta süsü,hindistan cevizi serpiyoruz.


Afiyet Olsun.

68 yorum:

Adsız dedi ki...

Gelibolu17:

ve aleykümselam canım,nasılsın? ne zamandır bende gelemedim ziyaretine,,,kurabiyelerine bayıldım alıp kaçırasım geldi,bana yapmak zor geldide ondan :) ellerine sağlık,sevgiler...

Selcen Şenocak dedi ki...

Canım nefis di kurabiyeler tekrar ellerine sağlık tarifi not aldım kalıpları bekliyorum :) öpüyorum...

Adsız dedi ki...

Harika görünüyor :) ayy çok canım çekti :)

Unknown dedi ki...

şekerim düşüüp duruyordum nasıl olmuş olabilir diye bu şekilde kalıp aklıma gelmemişti hiç harika bişey bu bende istiyorum bundan ellerine sağlık enfes birşey:)sana geldiğimde bundan yap olurmu öp seni canımcım

nilay dedi ki...

Çok çok beğendim gerçekten. He şık olmuş hem de tam doğum günülük.
Aldığın yerin linkini de yayınlarsan bizde alabilme imkanına sahip oluruz.
Sevgiler

Unknown dedi ki...

çok ilginç gerçekten, neler öğreniyoruz bloglar sayesinde...elinize sağlık...

Erguvan Vakti dedi ki...

Oooo,ne cici bir kalıp bu böyle,bayıldım.Kurabiyeleri çok güzel süslemişsin,ellerine sağlık canım benim,sevgiler.

Adsız dedi ki...

Elinize sağlık,harika görünüyorlar.Bu kalıbı nerden bulabiliriz..

fatma dedi ki...

tebrik ediyorum sizi... inşallah emekli olunca benimde böyle bir yemek bl. olur
bende bulgaristan göçmeniyim. bu günden sonra takipçinizim. inş.aynı kalıp ben de de var kullanyorum

derya dedi ki...

Canım ellerine sağlık kurbişler süper olmuş kalıbına bayıldım:)))sevgiler.

nirvana yüksek dedi ki...

canım yorum yapmakta zorlandım neden anlamadım...neyse inşallah olur bende bayıldım bu kurabiyelere ve mümkünse kalıbını mutlaka istiyorum...sevgiler...

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

Harika olmuş, zahmetli ama değer gerçekten.Ellerinize sağlık.

SEVALCE LEZZETLER dedi ki...

Merhabalar,
Çokkk şeker bunlar.Bayıldım,görünümleri ve pratikliğiyle çokkk güzeller.Fırına girmeden pişmeleri de çok güzel.Tost makinası gibi:)Benim anne tarafımda Bulgaristandan gelip İzmire yerleşmişler.
Ellerine sağlık canım,görünümleriyle çok çok güzel olmuşlar.
Kalıba bayıldım,ordan mı getirdin?
Bende isteyebilirim.Fiatını sorabilirmiyim.
Sevgilerimle...

pie kurabiye dedi ki...

Şahaneydi şahane.Başka ne denir ki?
SEvgiler.

Şirince Tatlar dedi ki...

harika çok şık görünüyor ellerine sağlık canım

LeylaK dedi ki...

amanınnn çok ciciler çok sevimliler. harika. ellerine sağlık.

Kahve Dükkanı'ndan sevgiler...

Ahu Türkyaşar dedi ki...

Ah, süperrrr :))

Adsız dedi ki...

Gerçekten harika kalıplar bunlar ne kadar da şirin olmuşlar sevgiler...
mutfakta1inci

tarih84 dedi ki...

Bloğumda da bahsetmiştim günn en enterasan tadıydı:) çok eğlenceli.

NOT:bende bende bende istiyorummm, zaten toplantıda da konuşmuştuk getirtebilirsen ben de satın almayı istiyorum. Listeye eklenebilirim:)

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Bu guzel mantarlardan tadan sanslı kısılerden oldugumdan yapılması sıddetle tavsıye olur . Tarıf not alındı kalıp beklenıyor seker .Cook cok optum.Sevgıler..

canimcektipisirdim dedi ki...

merhaba;
ziyretiniz ve yorumunuz için tsk ederim..bayılırım böyle değişik tariflere kalıbı aldığınız yeri bana da söylerseniz çok sevinirim..

sarımutfak-hande dedi ki...

ay bayıldım bunlara ben nefis olmuşlar
ellerine sağlık
hayırlı bayramlar

Unknown dedi ki...

canım arkadaşım banada birkaç tane ayırdığı için tadına bakabildim, tadı da çok güzeldi ellerine sağlık :)

PAPATYA PRENSES dedi ki...

A.slm

Ne hoş bir kalıpmış böyle, bir de bu tarz ceviz k. kalıbı görmüştüm.

Ellerine emeklerine sağlık canım.

zeymurancafe dedi ki...

canım benım çok şirin olmuşlar ellerıne sağlık

Aylin TÜRKŞEN AYSEL dedi ki...

Merhaba, İzmirli bloggerları pek sever takip ederim. Sizden de böylece haberdar oldum. Mantar kurabiyelerinizin methini duymuştum, demek böyle yapılıyormuş. Ellerinize sağlık. Ben de bu kalıptan edinmek isterim, ne yapmam lazım?

Cevver dedi ki...

Ben de yapmayı arzu ederim ama ocağı nasıl ayarlamalı falan endişeliyim yani.Nihal'cim yüzyüze detaylıca anlatırsın artık de mi?Ellerine sağlık canım :))

Hayat Cafe dedi ki...

Harika bunlar yaaa..
Baktım kaldım öyle kurabiyelere..
Ellerine sağlık canım..
İnsanın yedikçe,yiyesi gelicek..:))

Nigar SARGIN dedi ki...

Canlarım.....;)
Güzel yorumlarınız için çok ama çok teşekkür ederim...Böyle güzel arkadaşlarımın ve dostlarımın olması beni çok mutlu ediyor..;)Kalıbım bulgaristan'dan..Arkadaşım çeyiz hediyesi olarak göndermişti.Evde annemde de aynı kalıp vardı.Bende çeyizimde mutlaka olmalı diyerek istemiştim.Fiyatını tam olarak bilmiyorm.Ama çok pahalı değil buna eminim.En kısa zamanda öğrenip buraya yazacağım bu kadar talep olunca benimde harekete geçmem lazım;)) Talep edenlerden bir liste hazırlamam lazım şehirdışında olanlarada sanırım kargo yapacağımmmm;)))))) Kocaman öpüyorum hepinizi....

Hayırlı cumalarrrr canlarım;)

nilay dedi ki...

Küçücük Olmak Gerekmiş Bayram Güzel Geçsin Diye.. Biraz Şeker, Biraz Sevgi Gönderiyorum Sana. Kalbin Kocaman, İçindeki Çocuk Küçücük Kalsın Diye..İyi BAYRAMLAR

aslı dedi ki...

çok güzel görünüyor. ellerinize sağlık.

Nurgül dedi ki...

Çocukken annem yapardı sürekli bunlardan nereden aklına geldi. Kalıplardan bende istiyorum banada edindirir misin?

çeşnici Handan dedi ki...

Bayramın kutlu olsun. Güzel bir Bayram geçirmeni dilerim. Sevgiler.

Adsız dedi ki...

iyi bayramlar
çok sevgiler

bir dut masalı- nUnU

Adsız dedi ki...

slm...sayfaniza tesadufen rastaldim fakat cokta iyi oldu...bu kalibi gorunce cocuklgum aklima geldi...
annemde bu kaliplarla bizlere cok farkli kurabiyeler yapardi fakat turk.göcmenligi olunca kaliblar hep bulg kaldi
ellerinize emeginize saglik sayfaniz cok hos...

www.yenitadlar.blogcu.com

zeynep -ipek butik pasta dedi ki...

Canım benim,kurabiyelerinde senin gibi çok güzeldi,kalıbına bayıldım,listeye benide yaz mutlaka istiyorum.
sevgiler..

Nigar SARGIN dedi ki...

Güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim canlarım...;)Bende hepinizin geçmiş bayramını kutluyorum.Daha nice bayramlara ermek dileğiyle... Kalıplar için haber bekliyorum.En kısa zamanda halledeceğim inşallah;))Sevgiyle kalın.:))))))))

Canım benim mutlaka listede olucaksın teşekkür ederimm...İzmir'den sevgiler;)

Adsız dedi ki...

bende kalıptan istiyorum

Adsız dedi ki...

Kalıba şaşkınım şu anda Nigarcım..Ben de nasıl yapılıp da o şeklin verildiğini merak etmiştim doğrusu. Çok güzeldiler ablacım, ellerine sağlık. Harika bir gündü:) Sevgiler, Serap, Lezzetli Somunlar

zeys dedi ki...

Bende izmirliyim ve yeni kesfettim blogunu hersey cok guzel gercekten kurabiyeleri hemen denemek istiyorum :) bloguma beklerimm

http://zeysfashionroom.blogspot.com/

SUSAMCOREKOTU dedi ki...

ayyy hayran oldum kalıbına da kurabiye mantarlarına da bloguna da:)) ellerine sağlık çok pratikmiş

egeli dedi ki...

ben yedim ben yedim!!!! çok güzel bir kurabiye!
kalıplardan ne haber? ben de istiyordum unutmadın demi?:)

Nigar SARGIN dedi ki...

Unutmadım unutmadım tabi ordan buraya gelmesi biraz zaman alıcak çalışmalarım sürüyor...;)Çok teşekkür ederim değerli yorumun için.Çok öpüyorum,görüşmek üzere...;)

Adsız dedi ki...

ben de yeni gördüm bloğunuzu ve kurabiyelerin görüntüsüne bayıldım tadının da nefis olduğunu düşünyorum. İzmirde falan satılmıyor mu acaba o kalıplardan? Sadece Bulgaristan'da mı bulunuyor ki? Ama kalıp çok hoşuma gitti Getirip satarsanız ben de almak isterim doğrusu.Sevgilerle Başarılarınızın devamını dilerim.

Nigar SARGIN dedi ki...

Malesef İzmirde yok yani Türkiye'de yok bende getirtmek için uğraşıyorum tabi uzak olunca getirmekte zaman alıyor.Umarım getirtip isteyen herkese temin edebilirim.Ayrıca değerli yorumunuz için teşekkür ederim.Sizin blogunuz?

Adsız dedi ki...

merhaba
kurabiyeleriniz çok güzel olmuş
bu kalıptan banada hediye geldi ve denemek istiyorum. sizden bir konuda yardım alabilirmiyim.
kurabiyeleri yerleştirirken kalıbı yağlamamıza gerek varmı. birde pişme süresi nedir piştiğini nasıl anlıyoruz.:) teşekkür ederim
aysel..

Nigar SARGIN dedi ki...

Merhaba Aysel hanım kurabiyeleri yerleştirirken yağlanmanıza gerek yok çünkü yağlı bir hamur oluyor zaten arada kontrol edip kızardığında çıkarabilirsiniz çabuk pişiyor çünkü ;)
Sevgilerimle

Adsız dedi ki...

merhaba bennde bu kalıptan satın almak istiyorum lütfen yardımcı olun teşekkürler

EMEL ANIL dedi ki...

Merhabalar bende bulgaristan göçmeniyim canım ama ilk kez görüyorum bu kalıbı eğer getirebilirseniz bende almak isterim bu kalıptan ellerinize sağlık..

Nigar SARGIN dedi ki...

Çok teşekkürler arkadaşlar göçmen pazarlarında bu tarz ürünler getirip satanlar var ben yine söylüyorum geçen sen yolum düşmedi ama bu sene inşallah düğün sebebi ile düşecek bakalım allah nasip ederse tabi bulup almayı düşünüyorum ;)))

Unknown dedi ki...

MERHABA BEN DE UZUN SÜREDİR BU KALIPTAN ARIYORDUM VARSA ELİNİZDE FAZLADAN 1 TANE ALMAK İSTERİM BENİ 5322801225 DEN ARAYABİLİRSİNİZ TEKRAR TEŞEKKÜR EDERİM GÜLSÜM AKYOL

Hatice OKTAY dedi ki...

merhabalar bloğunuzu yeni keşfettim kurabiyelerde gözüm kaldı nasıl kalıpları bulabildinizmi eğer temin edipte satıyorsanız bende istiyorum bende ceviz kalıbı var

Hatice OKTAY dedi ki...

merhabalar bloğunuzu yeni keşfettim kurabiyelerde gözüm kaldı nasıl kalıpları bulabildinizmi eğer temin edipte satıyorsanız bende istiyorum bende ceviz kalıbı var

Adsız dedi ki...

merhaba, sitenizi yeni keşfettim ve çok güzel tarifler var, ama herhalde içlerinde en güzellerinden biride mantarlı kurabiye'dir..Kalıp olmayınca deneyemeyeceğimize göre çok üzgünüm, kalıbı çalmak istiyorum, ellerinize sağlık, sevgiler :) Gülten

pınar dedi ki...

merhaba..sayfanızı bugun kesfettım...ellerınıze sağlık..sızı syfama eklıyorum...takıbe aldım.bende beklerım sayfama... bu mantar kalıplarını daha once hıc gorrmedım.. buyuksehırlerde ankara ,İstanbul bulabılırmıyızkı acaba bır bılgınız varmı bende turkıyeye gelınce alayım... ...sevgılerımı bırakıyorum...http://pinarintarifdefteri.blogspot.com.tr/

Hanife dedi ki...

merhaba bu kalıbı sipariş mi veriyoruz size ?

Hanife dedi ki...

merhaba bu kalıptan sipariş verebilirmiyizm?

Nigar SARGIN dedi ki...

Merhaba Hanife Hanım kalıp bende bir adet mevcut bulgaristandan hediye gelmişti.Ama isterseniz sizin için oradaki akrabalarımdan isteyebilirim.Sevgiler.

Unknown dedi ki...

kalıbı nerden bulabiliriz :)

güşen dedi ki...

kalıbı nerden bulabiliriz:)

Nigar SARGIN dedi ki...

Kalıp sadece bulgaristanda mevcut geçtiğimiz günlerde isteyen arkadaşlarıma getirttim fiyatı 50 tl iletişime geçmek isterseniz nelionline85@gmail.com adresinden bana mail atabilirsiniz...
Sevgilerimle ;)

Adsız dedi ki...

ellerinize saglik .. bu kalibi nerden alabiliriz peki...

Fulya Süzen dedi ki...

Çok sevimliler Nigar Hanımcım, ellerinize sağlık:)
fulyapimlezzetler.blogspot.com
Sevgiler...

Nigar SARGIN dedi ki...

Çok teşekkür ederim Fulya hanımcımm.:))
Sevgiler benden ;)

Unknown dedi ki...

merhabalar nigar hanım eğer mümkünse mantar kalıplarından halen çok istiyorum yeniden ulaşmayı deneyebilirmisiniz. şimdiden teşekkürler .size daha önce mail atmıştım ben aysen kaya

Unknown dedi ki...

Bu kalıptan Nigar hanımın sayesinde bir tane edindim sık sık ve çok severek yapıyorum mantar kurabiyeleri tadan goren herkeste çok beğeniyor. Tekrar çok teşekkür ederim Nigar hanim

Nigar SARGIN dedi ki...

Güle güle kullanın Ayşen hanım iyi günlerde olsun inşallah :))

Semanur dedi ki...

Bunu nereden bulabilirim