14 Ağustos 2017 Pazartesi

SEBZE MÜCVERİ


    Çalışan bir anne ve yemek denince kaçan bir oğlunuz varsa bazen huni takmak kaçınılmaz oluyor.
Günün 11 saati çalışıp,eve yorgun argın gelip,4 yaşında bir paşaya acaba ne yapsam da severek yer diye çeşit çeşit yemekler hazırlıyorum."Annecim sana ne pişireyim bu akşam "dediğimde verdiği cevapsa beni benden alıyor."Yoğurtlu pilav" hımmm yada "yoğurtlu makarna" bide "köfte" aynen bu cümleleri kuruyor sadece:(( yanında da meymee suyu  istiyor tabi en sevdiği şeyler abur cuburlar ve sıvı içecekler :(( Kıştan hazırlanan kompostoları robottan geçirip meymee suyu yapıyoruz kendilerine :)) Kreşte tüm yemekleri yiyip evde bana huni taktıracak pozisyona getirmesini bilerek mi yapıyor bacak kadar boyuyla yahu bu çocuk diye sürekli araştırma içindeyim.Ne yapsam,nasıl yapsam,nasıl davransam,ısrarcımıyım? pehh kafayı yedirtecek sıpa bana.Bir de yetmezmiş gibi burası okul değil ki anne neden yiyeyim diyor :)))) Bazen içimde koca çığlıklar dışarı çıkacak diye korkuyorum :))))) Tövbe yarabbim:)) "Yemeyen çocuk " bu iki kelime beni o kadar ürküttü ki kaşık gelmeden ağzını açan çocuk görünce ayy nolur ben yedireyim diyorum arkadaşlarıma,tanıdıklarıma :)) Mutlu oluyorum yok ya bende iştahlı çocuk :)) Nefsimi köreltiyorum :))
   Uzun lafın kısası geçen akşam dolaptaki sebzelerden yapıverdim bu "güçlü köfteleri". İsmini Eymen paşaya ben söyledim.Şekilleri de biraz büyük tuttum.Eline alıp börek gibi yiyince, karşısına geçip tv izler gibi izledim.Her ağzına attığı lokma da ohh çektim.:)) Hemen resmini çektim mesaide olan babasına gönderdim.Kreş öğretmenine gönderdim.Düşünün nasıl bir mutluluk görende yürüyor da ilk adımlarımızı atıyor sanacak.Bazen gülüyorum geçiyor da,bazen öyle mutsuzluk veriyor ki yemek yememesi oturup ağladığım oluyor. Bakalım ne zamana kadar iç savaş yaşayacağız Eymen paşayla...
Şimdi güçlü köftemizin tarifine geçeyim;)




 Malzemeler:


  • 3 adet kabak
  • 3 adet patates
  • 2 adet havuç
  • 1 kuru soğan
  • 3 diş sarımsak
  • 2 adet yumurta
  • 1 paket kabartma tozu
  • Tuz, karabiber
  • Yeteri kadar un (yaklaşık 6-7 yemek kaşığı kullandım)
  • Dereotu (yarım demet kadar)


Kızartmak İçin:

  • Sıvıyağ

Yapılışı:

Tüm sebzeleri (Kabak, patates,havuç,soğan ve sarımsağı) rendeleyip derin bir kaba alıyoruz.Üzerine yumurta, kabartma tozu,tuz,kara biber ve ince kıyılmış dereotunu ilave ediyoruz.Ardından yavaş yavaş unu ilave ediyoruz.Çok sulu yada çok koyu bir kıvam değilde orta bir kıvamda olması gerekiyor.Geniş bir tavada yağı hafif kızdırıyoruz.Hazırladığımız karışımdan 1 yemek kaşığı kızdırdığımız tavaya döküyoruz. İki tarafını da güzelce kızartıyoruz.Kızaran mücverleri kağıt havlu serilmiş tabağa alıyoruz.Biraz beklettikten sonra servis ediyoruz.



 Afiyet olsun…🍅🍆🍄🍴🌿

9 Haziran 2017 Cuma

PASKALYA ÇÖREĞİNDEN (KOZANAK) ELMALI TOPLAR


   Paskalya çöreği,diğer ismiyle KOZANAK bir bulgar çöreğidir kendileri.Daha önce VELİK DEN  yazımda paylaşmıştım bu geleneğin ayrıntılarını.Yılbaşına bir hafta kala ve
ilkbaharda yapıldığı zaman o eve bereket geleceğine inanılan bu çörekler lezzetli mi lezzetlidir.Yumuşacık, kuru üzüm ve meyve şekerlemesine ilaveten mis gibi kokar mis.İlkbahara girerken teyzem ve anneannem hepimize göndermişti.Gelen misafirlerime,evde çalışan ustalarımıza,mesai arkadaşlarıma yetti de arttı maşallah pek bereketli geldi.:)) Kalan kısmını buzdolabında sakladım. Bir şeycik olmuyor dayanıklı çörek nazar değmesin.:)) Evde kalan kuru kek,kurabiye,çörek asla atmam atarım buzluğa sonrasında illa ki bir lezzete ortak ederim.
Çöreği nasıl değerlendireyim öyle mi olsun böyle mi olsun derken oluverdi bu enerji topları;))
Ayrıntılar tarifte gizli;)) 
Buyrun; bakalım beğenecek misiniz???


Malzemeler:

* 8 dilim kadar kozanak(paskalya çöreği)
* 1 büyük boy elma
* Damla çikolata
* Kuru üzüm
* 1 tatlı kaşığı tarçın
* 1 tatlı kaşığı susam
* 1 tatlı kaşığı keçi boynuzu tozu
* 1 yemek kaşığı hindistan cevizi
* 1 çay bardağı dövülmüş ceviz
* Meyveli lokum(minik doğranmış)
* 3-4 yemek kaşığı süt

Üzeri için:

*Hindistan Cevizi

Yapılışı:

Kozanağı derin bir kaba güzelce ufalayıp,üzerine tüm malzemeleri ekliyoruz.Elmayı rendeleyip malzemelerin üzerine ilave ediyoruz. Sütü de ekleyip tüm malzemeyi yoğuruyoruz.15-20 dakika buzdolabında bekletiyoruz.Hazırladığımız karışımdan ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp Hindistan cevizine buluyoruz.30 adet rahat çıkıyor.Hem yapıp hem de bir yandan götürdüğüm için benim adetlerimde azalmalar oldu tabi:)))

Afiyet Olsun efenimm 🍎🍏🍒

24 Mayıs 2017 Çarşamba

BAYAT KEK PASTASI

   

    Çalışan bayan ve çocuklu anne olunca bloga uğramak erteleniyor bazen.:(
Bugünde biriken tariflerime şöyle bir göz attım da hangisinden başlasam diye düşünüp durdum :(
İşin temposu,akşam üzeri vücuda düşen yorgunluk,evde küçük prensim amanın dolu dizgin bir hayat,bir yerden bir yere sürekli koşturmaca halindeyim... Janjanlı huni takacak duruma geliyorum bazen :))) Lakin çalışmayı sevdiğimden bu döngüler kısa sürüyor çok şükür ;))
İki kelime yazmadan da tarife geçilmiyor ama:))
Neyse lafı fazla uzatmayayım.Bu pastayı ne zamandır denemek istiyordum aslında.Hazır dolabımda bayat kekimde varken şipşak yapıverdim.
Pratik olduğundan misafiriniz gelmeden bir kaç saat önce hazırlayıp buzluğa kaldırabilirsiniz.
Geçelim yapım aşamasına ;)



Malzemeler:
  • 10-12 dilim kadar bayat kek
  • 3 yemek kaşığı kakao
  • 1 yemek kaşığı şeker
  • 1 çay kaşığı tarçın
  • 1 portakal kabuğu rendesi
  • 1 çay bardağı çekilmiş ceviz
  • Yarım su bardağı üzüm kurusu
  • 1 yemek kaşığı Hindistan cevizi
  • 1 yemek kaşığı susam
  • 1 su bardağına yakın süt
Ara kreması;

  • 1 paket  krem şanti
  • 1,5 çay bardağı süt
Yapılışı:
  •      Bayat kekleri  derin bir kabın içinde ufalıyoruz.Üzerine sırasıyla kakao,portakal kabuğu, şeker,tarçın,ceviz,üzüm kurusu ve Hindistan cevizi ekleyip iyice karıştırıyoruz. Sonrasında sütü azar azar ilave ediyoruz.Şekil alacak kıvama gelene kadar ilave etmemiz yeterli oluyor.Karışımdan bir parça alıp elinizde yuvarlayıp top olup olmadığını kontrol ediyoruz.Eğer toparlanıyorsa kıvamı hazır demektir.
  • Hazırlamış olduğumuz kek karışımını iki sıra streç serilmiş tezgahın üzerine döküp elimizle düzeltiyoruz.Merdane yardımıyla dikdörtgen olacak şekilde 7-8 mm kalınlığında açıyoruz.Krem şantiyi sütle çırpıyoruz.Hazırlamış olduğumuz ve tezgah üzerine açmış olduğumuz karışımın üzerine spatula yardımıyla sürüyoruz.Daha sonra Streç filmin kenarından tutup rulo şeklinde sarıyoruz.Streçle güzelce sardığımız ruloyu buzluğa kaldırıyoruz.
  • Servis yapacağınız zaman dilimleyip üzerine sos ilave ederek servis yapıyoruz..
Afiyet olsun...🍴🍰🍀

3 Mayıs 2017 Çarşamba

Yeni Nesil Yatay Derin Dondurucu UED 210 A++

     Üstten kapaklı derin dondurucuları kullanmanın çok pratik olduğunu biliyor muydunuz? Kendim de denedikten sonra, bunun doğru olduğunu rahatlıkla söyleyebilirim. Derin dondurucu satın almadan önce, hangi marka olacağına çoktan karar vermiştim: Uğur Soğutma. Türkiye’nin ilk derin dondurucusunu üreten firmadan başka bir tercih zaten yapamazdım. Ancak model konusunda kararsızdım. UED 210 A++ isimli yeni modeli görünce, denemeye karar verdim. Rahatlıkla söyleyebilirim ki hiç pişman olmadım ve bir derin dondurucuda aradığım her şeyi bulabildim. 


   

    UED 210 A++ üstten kapaklı, yani yatay bir derin dondurucu. Kapağın üstte yer alması, müthiş bir kullanım kolaylığı sunuyor. Besinleri üst üste istifleyerek hem yerden kazanıyor, hem de depolama alanını maksimum verimlilikle kullanabiliyorsunuz. Sade, dayanıklı ve ergonomik bir tasarımı var. Hani “nesiller boyu kullanabilirsiniz” derler ya, derin dondurucuya bakar bakmaz aklınıza bu geliyor. Kapakta yer alan aydınlatma sayesinde, içini rahatlıkla görebiliyorsunuz. İçi demişken, tel sepet kullanarak daha düzgün bir şekilde istifleme yapmanız da mümkün oluyor. 


   

    Ancak UED 210 A++ modelinin asıl ilgi çekici yanları, iç hacmi ve yalıtım üstünlüğü. Derin dondurucunun iç hacmi tam 190 litre. Ne kadar kalabalık bir aile olursanız olun yeterli gelecek bir büyüklük bu. Birden fazla aileye rahatça yetecek miktarda besin ve gıdayı, -25 derecede mevsimler boyu saklayabiliyorsunuz. Yalıtımı ise kelimenin tam anlamıyla mükemmel, hatta o kadar iyi ki, elektrik kesilse bile içindeki gıdaları tam 48 saat boyunca koruyabiliyor. Ses seviyesi ise son derece düşük, sadece 38 dB. Bir fikriniz olması için söyleyeyim, buzdolaplarının ses seviyeleri 40 db’den başlıyor. Yani çalışırken hemen hemen hiç ses çıkartmıyor.
A++ enerji sınıfına ait olması da, bir başka avantajı. Hiç kapatmadan kullansanız dahi, elektrik faturanız gereksiz yere kabarmıyor. UED 210 A++ yatay derin dondurucu modelini satın almak için evinizden çıkmanıza bile gerek yok; https://satis.ugur.com.tr/item/ued-210-a/100005 adresinden 12 taksitle sipariş verebiliyorsunuz. 




Bir boomads advertorial içeriğidir.

7 Aralık 2016 Çarşamba

YOLO Dünyası için Geri Sayım Başladı!

haydar-colakoglu-yolo-uygulama

   Ulaşımda En Pratik Yol O!  sloganı ile yola çıkan ve Uber’in karşılaştığı en güçlü rakip olan girişim YOLO için geri sayım başladı. Dünyada olduğu gibi ülkemizde de yoğun ilgi gören şehir içi, konfor ve kaliteyi birleştiren yolculuklar sağlayan platformlara bir yenisi daha ekleniyor. Kısa süre içinde hayatımızda farklı bir yer edinmeyi hedefleyen girişimin adı YOLO.
YOLO, şehir içinde lüks segment araçlar ile şehir içi VIP taşımacılık hizmeti veren ve sektöre çok iddialı girerek diğer rakiplerine nazaran çok farklı iş modeli ve kazanç vaat eden bir mobil uygulama. Dünyada Uber modeli olarak bilinen mobil uygulamanın Türkiye versiyonu olarak planlanmış olan YOLO, uzun süren Ar-Ge çalışmaları sonucunda ortaya çıkmış.
YOLO’yu dünyadaki benzerlerinden farklı kılan en önemli özellik TR’de hukuksal altyapısının sağlamlığı ve farklı kazanç modelleri. YOLO, hem kullanıcılara, hem de iş ortaklarına sağladığı yeni nesil bir iş modeli ile kısa sürede yola çıkıyor.

haydar-colakoglu

    YOLO, TEB Holding ve Çolakoğlu Grup Yönetim Kurulu Üyesi Haydar ÇOLAKOĞLU başkanlığındaki güçlü yatırımcı ve yönetim kadrosu ile de dikkat çekiyor. Yönetim kademesindeki 12 kişilik tecrübeli ekibin, 1 yıl süren çalışmaları sonucu ortaya çıkardıkları YOLO, şehir hayatına yeni bir soluk getirmeyi planlıyor. 

haydar-colakoglu-teb-genel-mudur
Haydar Çolakoğlu teb genel müdür
haydar çolakoğlu kimdir

   Ulaşımdaki zorlukları keyif ve konfor ile çok uygun koşullarda sunmayı hedefleyen ekip adına konuşan YOLO Yönetim Kurulu Başkanı Haydar ÇOLAKOĞLU şunları söyledi;
“Günümüzde temel ihtiyaçlarımızdan biri olan şehir içi konforlu seyahatin hızlı, güvenli ve ucuz olarak sağlanabilmesi başlangıç noktamızdı. Bununla birlikte, kayıt dışı kalan birçok seyahatin kayıt altına alınarak vergilendirilmesi, sektörde hukuksal altyapının sağlamlaştırılması yeni düzende yeni normallere alışan bizler için çok önemli. İşlerimize teknolojiyi en verimli şekilde entegre etmek hem kullanıcılarımıza hem de iş ortaklarımıza yüksek kazanç sağlayacaktır.
YOLO yüzde yüz yerli yapım bir uygulamadır. Amaçlarımızdan biriside bu iş modelini hızlı bir şekilde ülke dışında da kullanılan bir marka yapmaktır. YOLO’nun temel felsefesi bundan ibarettir. 
Kendi kurucularımızın sağladıkları desteklerin yanında, henüz başlangıç aşamasında iken Los Angeles merkezli bir yatırım şirketinden 16 milyon dolar değerleme ile bir kısım yatırım aldık. Kendileri ile yaptığımız çalışmalar sonucunda da “you only live once” baş harflerinden oluşan YOLO isminde karar kıldık. Bunun yanısıra Los Angeles, San Francisco, Londra ve Zürih merkezli yatırımcı grupları ile de görüşmelerimiz devam etmekte. Bu güç birliği platformu ile hem UBER gibi bir dünya devine rakip olacak, hem de Türkiye’den bir dünya markası çıkartabilmek için çalışacağız.

haydar-colakoglu-yolo-turkiye

   Başlangıç gününde 300’ün üzerinde araç ile hizmet verecek olan YOLO ile kullanıcılar, tek tuş ile araç çağırabilecek, ulaşım ücretlerini kredi kartları ile ödeyebilecekler. Araçta unuttukları herhangi bir eşyanın güvende olduğunu bilecekler. Yıl sonu hedefimizde 1000’i aşkın araçla hizmet vermek var.
Bu uygulamaların yanısıra yolcularımızı çok özel kampanyalardan da faydalandıracağız. Farklılıklarımız, ilk günden bu ayrıcalıklar ile görülecek. Kasim ayında acilacak beta surumu ile İstanbul`un bazi seckin mekanlarinda yapilacak test surusleri ile hizmete baslayacak olan uygulama üzerinden özellikle tanıtım günlerimizde kayıt yaptıran yolcularımıza 15 Aralık - 4 Ocak tarihleri arasında ücretsiz ulaşım hakları, çeşitli promosyonlar sağlayacağız. Açılışa özel bu kampanya gibi birçok büyük kurumdan da kampanya desteği alan YOLO ile yolculuklarınızın standartları değişecek. YOLO’yu hepinize tavsiye ediyorum. YOLO dünyasına hoş geldiniz.”
GooglePlay ve AppStore dan indireceğiniz uygulama sayesinde YOLO dünyasında siz de yerinizi alın. Detaylı bilgi ve iletişim için www.yolo.com.tr adresinden YOLO’ ya ulaşabilir @yolo_turkiye Instagram adresinden de takip edebilirsiniz.

Bir boomads advertorial içeriğidir.

9 Kasım 2016 Çarşamba

GÜVEÇTE MANTARLI TAVUK SOTE



    Merhaba Sevgili Dostlar;
Yine pratik bir tarifle,gelen ziyaretçilerimi güncellenmiş sayfamla karşılamak istedim.Ben güveçte yemek yapacağım zaman sebzeleri önceden soteleme den,güveç kaplarına direk çiğ olarak koyup pişiriyorum.Bu tabi ki benim tercihim.Lakin önceden sebzeleri biraz soteleyip o şekilde de güveçte pişirebilirsiniz.Her şekli ile güzel ve lezzetlidir Güveçte pişen Aş değil mi?

Buyrun tarifime;



Malzemeler:

  • Kuşbaşı doğranmış tavuk göğsü
  • 10-15 adet mantar
  • 2 adet orta boy soğan
  • 3 adet orta boy patates
  • 1 kavanoz kışlık domates sosu 
  • 3 diş sarımsak
  • 1 tatlı kaşığı kekik
  • 1 çay kaşığı karabiber
  • 1 tatlı kaşığı kırmızı pul biber
  • Zeytinyağı
  • Tuz (domates sosu tuzlu olduğundan az bir miktar kullandım)
  • 3-4 çay bardağı ılık su (sosu açmak için)

Üzeri İçin:

  • Kaşar peyniri rendesi


Yapılışı:

Öncelikle soğanları yemeklik doğruyoruz.Aynı şekilde sarımsakları da.Patatesleri küp küp,tavuk göğsünü de kuşbaşı doğruyoruz.Güveç kaplarına eşit şekilde önce soğan ve sarımsağı ardından patates ve tavuk göğsünü paylaştırıyoruz..Paylaştırdığımız malzemelerin üzerine 1-2 yemek kaşığı zeytin yağı gezdiriyoruz.Elimizde şöyle bir harmanlıyoruz.Sonra üzerine ince doğranmış mantarları da diziyoruz.Ben 2 hafta önce yine Bulgaristan'a gidip geldim.Gelirken de canım anneannemin kış için hazırladığı domates sosu kavanozlarından kaptım geldim.Sosu derin bir kaba boşalttım.Tuzlu olduğu için kontrol edip ekleme yaptım.Tüm baharatları ekleyip, ılık su ile sosu biraz açtım.Sonra tüm güveç kaplarına paylaştırdım.Kapaklarını kapatıp önceden ısıtılmış 200 derece fırına bıraktım.Yaklaşık 1,5 saat kadar piştikten sonra kapaklarını açıp kaşar peynirini serptim.Açık şekilde 10 dakika kadar peynirin eriyip kızarmasını sağladım.
Benim kaplarım Bulgaristan dan ve kapakları olduğu için içerisindeki yemek çok kolay pişiyor.Sonuç mu harika.Bu özel killi toprak kaplarda pişen yemekler her zaman daha lezzetli olur ve daha çok tercih edilir.Neden mi işin sırrı burada zaten,ahestedir kendileri ağır ağır pişer,acelesi yoktur. :))


Afiyet olsun efenim...

🌿🌷🍲🍴

17 Ağustos 2016 Çarşamba

Magnum’un Lezzetleri

Magnum, sizlere daha çok haz ve lezzet hissettirebilmek  için çalışıyor ! Satın alırken seçim yapmakta zorlanıyorsanız, işte siz değerli okurlarımızla Magnum’un ürünlerini paylaşıyoruz !
Magnum  Classic ; Gönlünü müthiş tada ve haz dolu bir ferahlığa aç ! Kaymaklı dondurma ve Magnum çikolatası sizi hazzın ve tadın doruklarına götürecek !
Magnum Badem ; Bademi seviyorsanız, Magnum Badem’in tadına tutulabilirsiniz ! Dikkat, yüksek derecede bağımlılık yapabilir !
Magnum Beyaz ; Badem ve vanilya mix ! Zengin içeriğinde barındırdığı çikolata tanecikleri size bu tadı sevdirecektir !
Magnum Antep Fıstık ; Fıstıklı Magnum, Fıstık sevenlerin tutkusu ve en sevdiği ! Zengin malzemeleri ile ona tutulacaksınız !
Magnum Portakal & Çikolata ; İki efsanenin birleştiği nokta, Portakal ve Çikolata ! Bu ikilinin sizi gerçekten serinleteceğinden eminim !
Magnum  Tarçın & Vanilya ; Tarçın ve Vanilyanın eşsiz tatları tek bir noktada ! Bu ürünü tercih ederek  kendi damağınıza hitap edin !
Magnum Double Karadut & Böğürtlen ; İki kat Magnum’un harika çikolatası ve içinde ki nefis mix ! Meyve dolu bir enerji kaynağına evet demelisiniz !
Magnum Double Çikolata ; İki kat çikolata içinde ki çikolata sosu ! Çikolata vazgeçilmezi olanlar için birebir !
Magnum Double Fıstık Ezmesi ; İki kat çikolata içinde ki bol fıstık ! Magnum fıstık severleri de unutmadı !
Magnum’un Mini Lezzetleri ;
Magnum Mini Classic ; Hazza doyamayanlar için Magnum, 6 tane Classic efsanesini bir pakete sığdırdı, Magnum Classic tadını uzun süre almak isteyenlere !
Magnum Mini Badem ; Eşsiz vanilya dondurması üzerinde muhteşem Magnum çikolatası ve zengin badem ! Magnum bu tadı da sizler için 6’lı kutulara sığdırdı !
Magnum Mini Classic, Badem, Beyaz ; Eğer Magnum’un ürünlerinin hepsinden haz duyuyorsanız ve ayırmadan yemek istiyorsanız, Magnum sizler için de bir iyilik yaptı ! Bütün tatlar bir pakette !
Magnum Mini Classic, Antep Fıstık, Fındık ; Magnum çikolatasının fıstık ve fındık ile olan kusursuz mixi artık bir pakette ! Haz peşindeyseniz, bu fırsatı kaçırmayın !
Magnum Mini Kış Serisi Portakal & Çikolata, Tarçın & Vanilya ; Portakal & Çikolata, Tarçın & Vanilya Magnum’un ürünleri  en çok sevilen kısımda. Bu tadın, tadına varmalısınız !
Magnum Mini Double Fıstık Ezmesi, Karadut & Böğürtlen ; İki kat Magnum çikolatasının, Fıstık ezmesi ve Karadut & Böğürtlen ile sağladığı uyum paha biçilemez ! Bir an önce tadına varın diyoruz.
Magnum Mini Double Çikolata, Karadut & Böğürtlen, Karamel ; Mükemmel uyumlu bu mix paketi ile hazzı yakalayın !


Magnum’un ürünleri geniş bir kitleye, 7’den 70’e herkesin damak zevkine hitap ediyor ! Magnum sizlerin damak zevki için çalışıyor. Magnum’un ürünleri daima sizlerle, siz de Magnum’la kalın!

30 Mayıs 2016 Pazartesi

REÇELLİ KRUVASAN

     

   
    "Sıkıntı çekmeyen insanda hayır yoktur.Sıkıntılar Allah'ın kırlangıç kuşlarıdır. "
-Abdülkadir Geylani
    Kırlangıç kuşları sürekli kanat çırparlar çünkü,bu şekilde hayatta kalmaları daha kolaydır.Sürekli uçarlar çünkü bu şekilde yemek bulmak onlar için daha kolaydır.Sürekli uçmaları,onları daha güvenli bir yere varmalarını sağlar.Ne garip değil mi sıkıntı çekmeden yaşama direnmeleri çok zor.Aynı insanoğlu gibi sürekli çalışıp,oradan oraya savrularak,koşturma içinde geçiyor hayatları.
    Bu gece garip garip rüyalar ile sabahladım ve tüm gece sıkıntıdan tekrar uykuya dalamadım.Sabah kalktığımda da Abdülkadir Geylani'nin bu güzel sözü geldi aklıma nedense.Hem yazarsam biraz olsun hafiflerim diyerek, tarifimle harmanlayıp paylaşmak istedim dostlar günümüz aydın olsun...Hepinize kucak dolusu sevgiler... 💐💮🌷


Malzemeler:

* 1 su bardağı ılık süt
* Yarım su bardağı sıvı yağ
* 50 gr. tereyağı (oda ısısında)
* 1 paket İnstant maya 
* 1 adet yumurta
* 2 tatlı kaşığı şeker
* 1 tatlı kaşığı tuz
* Aldığı kadar un

İç malzemesi:

* Çilek reçeli (istediğiniz bir çeşit reçel veya marmelad)

Üzeri için:

* 1 yumurta sarısı
* 1 çay kaşığı pekmez



Yapılışı:

   Ufak bir kaseye ılık süt,maya ve şekerden bir tatlı kaşığı koyup karıştırıyoruz.10 dk kadar kabarmasını bekliyoruz.Yoğurma kabına yumurta,tereyağ,sıvı yağ,tuz ve şekeri koyuyoruz.İki bardak kadar unu eleyip,üzerine mayalı karışımda dökerek yoğurmaya başlıyoruz.Kulak memesi yumuşaklığında bir hamur elde edene kadar azar azar elenmiş un ilave ederek yoğurmaya devam ediyoruz.Hamurun üzerini kapatıp 1-1,5 saat kadar dinlendiriyoruz.(Tatlı maya hamuru geç mayalandığından süre biraz uzun).Hamuru açacağımız tezgahın üzerini yağlıyoruz hamuru alıp öncelikle 3 eşit parçaya bölüyoruz.Merdane yardımı ile 1,5 cm kalınlığında açıyoruz.Hamuru önce ikiye,sonra dörde,sonrasında o dört parçayı da ikiye kesip 8 eşit parça elde ediyoruz.Her bir parçanın geniş kısmına reçel koyup sigara böreği gibi sarıyoruz.Diğer hamurlar içinde aynı işlemi uygulayıp hafif yağlanmış tepsiye diziyoruz.Üzerine pekmezle çırpılmış yumurta sarısı sürüp 170 C’de 20-30 dk arası  pişiriyoruz.

Ilıyınca servis yapıyoruz.

Afiyet olsun.🍴☕❀🍰🍩