20 Mayıs 2013 Pazartesi

PAÇA



    Ne zamandır canımın çektiği bu nefis yöresel yemeğimizi hafta sonu babannem üşenmeden yaptı benim için:)Bulgaristan'ın Eski Cuma yöresine ait,oldukça lezzetli bir yemektir.Özellikle kalabalık aile toplantılarında,düğünlerde,bayramlarda ve özel günlerde yapılırmış eskiden.Babannemin de çocukları ve torunları toplanınca pek severek yaptığı bir lezzettir "PAÇA"sı:)).
Eşimin ailesi de göçmen olmasına rağmen,yöre farklılığından sanırım bu nefis lezzet onların mutfağında yok.Bir de araştırmalarıma göre Arnavutlar yaparmış bu yemeği "DAMAT PAÇASI" diye.Biraz malzemelerinde farklılık olsa da benzer bir yemek bizim paça ile :):)
  Tarife geçmeden önce nefis mi nefis bu yemeği mutlaka denemenizi tavsiye ediyorum.Kesinlikle pişman olmayacaksınız.
Değişik tarif ve lezzetli bir yemek arayan dostlarım işte tarif :)







Malzemeler:


* 1 litre + 1 su bardağı tavuk suyu

* 5 adet yumurta
* Yarım kg yoğurt
* 12 yemek kaşığı un (tepeleme)
* 1 litre süt
* 4 adet haşlanmış tavuk but
* 4-5 diş sarımsak
* Tuz

Üzeri İçin:


* Tereyağ

* Kırmızı toz biber

Yapılışı:


Öncelikle tavuk butları haşlanır ve suyu ılıması için kenarda bekletilir.Tavuk butları güzelce didiklenir.Sarımsaklar tuz ile dövülür.Derin bir kapta yumurta ve yoğurt güzelce çırpılır.Çırpılan karışıma yavaş yavaş un eklenir.Bir bardak ılık tavuk suyuda eklenip boza kıvamında bir karışım elde edilir.Tencerede ılıyan tavuk suyuna hazırlamış olduğumuz bu karışım yavaş yavaş karışıtırılarak dökülür.Orta ateşte koyu bir kıvam alana kadar pişirilir.(Hızlı karıştırmak gerekiyor dibinin tutmaması için).Daha sonra ezilen sarımsaklar da eklenir.Tuzuna bakılır.Eksikse bir miktar daha atılır.Koyu bir kıvam alan karışımın içine yavaş yavaş süt eklenir.Pütürsüz ve kıvamlı bir karışım elde edene kadar kaynatılır.Göz göz kaynamaya başlayınca ocaktan alınır.Üzeri için tereyağın da kırmızı biber kızdırılır.Hazırlanan paçanın üzerine dökülür.Sıcak olarak servis tabağında alınır.Üzerine didiklenmiş tavuk etleri dizilir.Afiyetle yenir.:)

(Fotoğraf sırası yemeğin tarifi ile bire birdir.)

Afiyet Olsun....


14 yorum:

mandalincikmazi dedi ki...

Hiç yemedim
ama malzemelerden ne kadar nefis olduğu belli
denemeliyim :) yapan eller dert görmesin.
Afiyetler olsun............

bircanın renkli dünyası dedi ki...

elinize sağlık..

mutfagabuyrun dedi ki...

hımmm.efis görünüyor canım.ellerine sağlık.sevgiler.

Nigar SARGIN dedi ki...

Teşekkürler kızlar'sss ;)

Selcen Şenocak dedi ki...

Ellerine sağlık Nigarcım değişik bir şey denemeli...

Yemek Tarifleri dedi ki...

Ellerinize sağlık güzel görünüyor :)

Nigar SARGIN dedi ki...

Kesinlikle Selcen'im bu tarifi özellikle yayınlamak istedim.Bu tadı herkes öğrenmeli nefis bizim aileye gelen gelin ve damatlar beğendiler ve artık götürüyorlar :)

Nigar SARGIN dedi ki...

Teşekkürler Yemek tarifleri ;)

Sibel Bilge dedi ki...

benim anneannem de eski cumalıydı. tarifler için teşekkürler

Nigar SARGIN dedi ki...

Hemşehrimiz yani Sibel hanım ne güzel çok sevindim ;)
Sevgilerimle...

Unknown dedi ki...

Çocukluğumda en sevdiğim yemek rahmetli
b abaannem yapardı,annem de tarifi tam olarak bilmiyordu hep denemek istiyordum tarife kavuştum çok şükür ve yaptim babaannemin ki kadar lezzetli oldu onun kokusunu hissettim tsk

Unknown dedi ki...

Cocuklugumda en sevdigim yemekti paca rahmetli b abaannem yapardı ailede ,annem de tam olarak bilmiyor ne zamandır aklıma dustu tarifini uyarladim çok lezzetli oldu ben tarifi küçülterek yaptim nefis oldu iyiki paylasmissimiz babaannemin kokusunu hissettim çok duygulandım onu çok s eviyorumm canım babaannecigim nur içinde yat

Adsız dedi ki...

göçmen çoçuğuyum .bizde mutlaka yapılır eşim ankara lı olmasına rağmen mutlaka denemelisiniz afiyet olsun

Esra Şahan dedi ki...

Esim Bulgaristan Gocmeni.Bir kez denedim.Lezzetli ancak sarimsak bence daha fazla konulmali.Daha da lezzeti artiyor tavsiye ederim.