6 Nisan 2016 Çarşamba

KURU MEYVELİ KURABİYE


     Sevgili mesai arkadaşlarıma geçtiğimiz hafta bol malzemeli,buram buram kokan bu nefis kurabişleri yaptım.Sabah erkenden kalkıp yaptığım için servise bindiğimde sıcacıktı ve nefis kokuyordu.:))) Tüm gözler elimdeki tepsiye çevrilmişken ben 5 çayına kadar sakladım kurabiyelerimi.Sonra da bir güzel hüplettik.
Tarife geçmeden önce kesinlikle denenmesi gereken bir kurabiye olduğunun altını çizeyim.Hem lezzetli,hemde oldukça doyurucu bir kurabiye.Benim yemekle arası hiç olmayan oğlum dahi 2 tane yiyerek gözlerimin yaşarmasına sebep olduysa :)))) mutlaka deneyim diyorum ve tarifine geçiyorum...

Sevgiyle kalın...



Malzemeler:

  • 500 gr.margarin
  • 350 gr.pudra şekeri
  • 2 adet yumurta
  • 5-6 su bardağı un
  • 1 paket kabartma tozu 
  • 1 paket vanilya
  • Kuru üzüm
  • Antep fıstığı
  • Kuru kayısı
  • Damla çikolata
  • Limon ve portakal kurusu
Üzeri için:
  • 1 adet yumurta sarısı
Yapılışı:

Un hariç tüm malzemeleri derin bir kaba alıp iyice karıştırıyoruz.Bozadan biraz koyu kıvamda olan hamurumuza yavaş yavaş elediğimiz unu ekleyip yoğuruyoruz.Ben malzemeyi 2 kat kullandığım için yoğururken bayağı yoruldum.:)) Yumuşak,ele yapışmayan bir hamur elde edene kadar un ekleyip yoğurmaya devam ediyoruz.Elimizle şekil verip üzerine yumurta sarısı sürüyoruz.Yağlı bir hamur olduğundan tepsiye yağlı kağıt, yada yağ kullanmadım.Önceden ısıtılmış 200 derece fırından pembeleşene kadar pişiriyoruz.İşte bu kadar;)

Afiyet Olsun.... 💮💐💗💖💝

1 yorum:

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

ellerine sağlık hep ceviz fındık olacak diye bir şey yok biraz dakuru meyveli olsun:)