30 Ocak 2018 Salı

COCOSTAR PASTA



   
    Geçtiğimiz hafta sonu yeni yıl sofrasında toplandığımız arkadaşlarımı davet ettim."Neredeyse 1 aydır görüşmüyoruz özledik valla" dedim. :))
İş çıkışı koştur koştur kuaför-bakım işleri sonrasında kendimi hemen eve attım.Soluğu mutfakta aldım.Gün boyu evi dağıtan erkeklerime de görev vermeyi ihmal etmedim tabi :)) Marş marş salonu toplayın bakalım akşama misafirimiz var diye ayrıldım yanlarından. Önce pastanın pandispanyasını pişirdim. Soğuması için kenara bıraktım.Bir yandan diğer hazırlıklar bir yandan akşam yemeği hazırlıkları mutfakta bir yığın bulaşık dağ gibi.Aman akşam yemeği yensin sonrasında hepsini bir hallederim dedim.Krem şantiyi çırpma kabına bıraktım.Küçük paşam acıktığı için önce yemek için sofraya oturduk.Saat:18.12 o da ne elektrikler kesildi.İçimde bir telaş,bir yanımda da nasıl olsa gelir rahatlığı.Saat ilerledikçe endişem arttı.Misafirlerim geldi.Mum ışığında acı kahvemi içip gittiler. Ev buz gibi olmuştu,mutfakta dağ gibi bulaşık,fırında makarna pişmemiş haliyle fırının içinde beklemekteydi.Pastam ağlıyordu cocostarım nerde diye :))) Ayy rezillik gece 01.30 da gelen elektriğe gerek kalmamıştı artık.Elektrik arızayı kaç kere arayıp bağrındım kimbilir.Benim faturam her ay zaten çok yüksek geliyor,klima ile ısındığımdan dolayı.Ben zamanında faturamı tüm harcı ve vergisiyle ödüyorum.Fakat İzmir'in göbeği sayılır Bornova'ya bağlı semtlerindeki elektrik kesintileri bu kış kıyamatte sıkar oldu artık.Sürekli kesintiler mevcut.Neymiş ana hatta arıza.Siz gerekli bakımları yapmazsanız insanları mağdur edersiniz.Büyük sıkıntı şu zamanda pes dedim gerçekten.Sabah kalktığımda mutfak manzarasından korktum tabi:)) Neyseki 1,5 saatte her yer cillop oldu.Aradan kahvaltıda çıktı tabi.Yarım kalan ikramları toparlamaya geçtim sonrasında.Fırın makarnamı tekrar pişireyim dedim.Sonuç hüsran oldu.Kaskatı olmuş tüm gece zaten.
Neyse ki pastam tam istediğim gibi oldu.Fotoğrafta görüldüğü üzre;)) iştah kabartıyor değil mi?
Tarife geçeyim hemencik :)




Malzemeler:
Pandispanya İçin:

  • 3 adet yumurta
  • 1 su bardağı un (1 bardaktan 1-2 parmak eksik olacak)
  • 3-4 yemek kaşığı kakao
  • 1 çay bardağı şeker
  • 1 paket kabartma tozu

Cocostarı için:

  • 1.5 çay bardağı süt
  • 1 paket krem şanti
  • 2 yemek kaşığı pudra şekeri
  • 2 su bardağı Hindistan cevizi

Çikolatalı Sosu İçin:

  •  Bitter çikolata (göz kararı kullandım)
  • 1 çay bardağı süt

Pandispanyayı Islatmak İçin:

  • 1 su bardağı süt
  

                                      


















Yapılışı:

Pandispanya için; Öncelikle derin bir kapta yumurta ve şekeri güzelce çırpıyoruz.
Üzerine un,kakao ve kabartma tozunu ekledikten sonra tekrar karıştırıyoruz.
Hazırladığımız pandispanya hamurunu,yağladığımız kelepçeli kalıba döküyoruz.
170 derece fırında kürdan testi ile kontrol ederek pişiriyoruz.

Cocostar için; Krem şantiyi tarifine göre çırpıyoruz.Hazır olan kremanın içine Hindistan cevizini ve pudra şekerini koyup güzelce karıştırıyoruz.

Çikolata sos için; Çikolataları benmari usulü eritiyoruz.Eriyen çikolatanın içine sütü ilave edip kıvam alana kadar karıştırıyoruz.

Pişen pandispanyayı fırından çıkardıktan sonra üzerini süt ile ıslatıyoruz.
Üzerine hazırlamış olduğunuz cocostar harcını ilave edip ve spatula yardımıyla sıvıyoruz.
Son olarakta çikolatalı sosunu gezdirip buzdolabında bir kaç saat bekletiyoruz.
Üzerini dilediğiniz gibi süsleyip servis edebilirsiniz.
Afiyet olsun.

2 yorum:

Etimesgut Halı yıkama dedi ki...

ıyı bır sıte teşekkürler.

inoksan servisi dedi ki...

inoksan servisi olarak gönderinizi beğendik
http://inoksanservisi.com/
https://www.oztiryakilerservis.net/
http://atalayyetkiliservis.com/
http://www.portabiancoservisi.com/