14 Şubat 2012 Salı

SEVGİLİLER GÜNÜ PASTAM :)))


 Sevgililer Günü,her yılın 14 Şubat günü birçok ülkede kutlanan özel gündür.Kökeni,Roma Katolik Kilisesi'nin inanışına dayanan bu gün,Valentine ismindeki bir din adamının adına ilan edilen bir bayram günü olarak ortaya çıkmıştır.Bu sebeple bazı toplumlarda "Aziz Valentin Günü" (İngilizce: St.Valentine's Day)olarak bilinir.Valentine kelimesi,Batı medeniyetlerinde hoşlanılan kişi veya sevgili anlamlarında da kullanılır.

Kaynak:Wikipedia




  Günaydın sevgili blogcan dostlarım malum bugün 14şubat sevgililer günü kim bulmuş adını kim koymuş azıcık bilgi olsun diye paylaşmak istedim.Her ne kadar masraflı bir gün olsada bende böcüğüme şipşak bir pasta hazırlayıverdim dün akşam.Gerenk yok pahalı ve bütçe zorlayacak bir hediyeye.Çevremde bu konuda ortak olduğumuz bir çok arkadaşım var.En güzel hediye AŞK'tır,SEVGİ'dir,bir ömür boyu aynı yastağa baş koymaktır,iyi günde kötü günde sımsıkı,yanyana olmaktır yanlışmıyım??

 Pastam için oldukça hazır ürünler kullandım.:))))Günün 11 saatini şirkette geçirip akşamında yemek hazırlamak ve pastayı yapmak tabi ki yordu beni.Kendim hazırladığım bir pandispanya ile daha şık ve zahmetli bir pasta hazırlamak isterdim ama ahh bu zaman yokmu yetmiyor işte:)) 

  Makul ve pratik pastamın tarifine geçmeden önce tüm blogcanlarımın ve tüm dostlarımın ''SEVGİLİLER GÜNÜ'nü kutluyorum.İki gönül bir olduktan sonra her gün sevgililer günü;))) Sağlıcakla kalın.


Malzemeler:
  • 1 adet pasta tabanı (kalp şekilli)
Keki ıslatmak için;
  • 1,5 su bardağı su
  • 2 yemek kaşığı toz şeker
  • 1 paket Dr.Oetker Gourmet Şekerli Vanilin (yoğun vanilya aroması)
Krema için;
  • 2 Paket Dr.Oetker Pasta Kreması( Ahududu ve Çilek aromalı)
  • 3 bardak süt
İç malzemesi;
  • Böğürtlen
Üzerini süslemek için;

  • İnci şekerler
  • Dr.Oetker çikolata Kalpler


Yapılışı:

 Hazır kekimizin alt tabanını su,şeker ve vanilya ile hazırladığımız şerbet ile ıslatıyoruz.Derin bir kapta süt ve kremayı çırpıyoruz.Islatılmış kekin üzerini krema ile sıvıyoruz.Daha sonra böğürtlenleri dizip diğer tabanı üzerine kapatıyoruz.Kalan şerbet ile ıstattıktan sonra krema ile tüm pastayı sıvıyoruz.Sıkma torbasına krema doldurup pastamıza istediğimiz şekilleri veriyoruz.İnci ve kalp çikolatalar ile süsleyip 14 şubat akşamı için bekliyoruz:)))

Afiyet Olsun.

13 yorum:

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık canım pastan cok guzel olmuş sevgılıler gunun kutlu olsun...

mandalincikmazi dedi ki...

Ahhh o zaman sıkıntısı bende de var ama mutfak aşkı zaman kısıtlıda olsa yorgunda olsak elimizden geleni yapmaya çalışıyoruz bu konuda en iyi seni ben anlarım neyse pasta şahene olmuş ellerine sağlık sizlere uzun uzun yıllar yaşayacağınız sevgililer günün dilerim....

Adsız dedi ki...

ne güzel pasta olmuş bu böyle.ellerine sağlık tebrikler....

Nigar SARGIN dedi ki...

Çok teşekkür ederim zeymurancım,yıldızcım,duyguşçum bilmukabele güzel dilekleriniz için sevgilerimle;))

Gurme Şirine dedi ki...

pastan çok cici olmuş canım ellerine sağlık..
seni hemen izlemeye aldım..
sevgiler
banada bekelrim..

Nigar SARGIN dedi ki...

Tabiki şirinecim teşekkürler izlemeye alıyorum;))

seviminaskanasi dedi ki...

Ellerine saglık nigarcım :) inşallah birdahaki sevgililer gününü bebişinizle ktlarsınız.. sevgiler,

Nigar SARGIN dedi ki...

Çok teşekkür ederim bernacım inşallah gönül öyle olsun istiyor zaten allahım isteyen herkese nasip etsin inşallah;)) sevgilerimle;)

Nigar SARGIN dedi ki...

Severek katılırım.Çok teşekkürler nazik davetiniz için;)

Unknown dedi ki...

Çok güzel ve gösterişli olmuş canım..
Elleirne sağlık.
Sevgiler.

ihlamurcum dedi ki...

Önemli olan niyet,Süper bir pasta olmuş.Ellerinize sağlık

Nigar SARGIN dedi ki...

Teşekürler melihacım,dilekçim öpüyorumm;)

Fatosca Tadlar dedi ki...

Canım bu ne güzel bir pasta. Ellerine sağlık. Çok güzel de süslemişsin. Bayıldım...
Afiyetler olsun tatlım.
Ben de öpüyorum çok :)