8 Şubat 2012 Çarşamba

BEŞAMEL SOSLU SEBZELİ TAVUK


 Geçen ayın ortalarında başıma gelen talihsiz olayı paylaşmak istiyorum canlarım. İş çıkışı telefonum çaldı. Arayan abim’di. Bu akşam müsaitseniz gelmek istiyoruz dedi. Bende müsait’iz buyurun dedim. Koştur koştur eve geldim. Akşam yemeklerine dikkat ettiğimden dolayı işyerinde yemiştim, sadece eşime bir tabak hazırladım. Bir sonraki akşam için sıvadım kolları. Dolapta çözdürdüğüm tavukgöğsü vardı. Ne yapsam acaba diye düşündükten sonra biraz sebze ile renk katıp üzerine beşamel sos ile fırınlayayım dedim. Yemeği ocağa koyup biraz pişirdim. Azıcık su ekledim ve fırına verdim.Bir yandan da gözüm saatte sağı solu toparlamaya çalışıyordum.Tüm işler bittikten sonra beşamel sosu hazırlamak için tencereyi aldım.Dolabı açtım o da ne tereyağı yok.Aklıma sevgili sunacığımın kayınvalidesinin Ödemişten sipariş ile aldığı tereyağı geldi ama ne yazık ki buzluktaydı. Aman nolcak ki bıçakla keserim dedim. Aldım bıçağı poşetini sıvadım. İçimden de “ çok sertmiş şimdi elimi kesermişim” diye geçiriyordum. Allah diye bağırdım evet düşündüğüm şey başıma geldi. Elimi kestim. Ama öyle böyle değil hani parmağımdan akan kanı görünce nasıl bağırmışım hatırlamıyorum eşim fırladı geldi içeriden. Elimi gördüğünde yüzünün bembeyaz kesilmesi beni daha da korkutmuştu. Zaten çocukluğumdan beri kandan acayip korkan biri olarak bayılmadığıma şükrediyorum. Eşim hemen abimi aradı. Daha çabuk gelmelerini söyledi. 5 dakikada kapıdaydı abim. Hemen evimize 2-3 dakika uzaklıkta ki hastanenin aciline gittik. Parmağımın üzerindeki kesiği öyle bir bastırmışım ki doktor baktığında resmen yapışmıştı.:))Doktor pansumanımı yaparken dikiş atılması gerektiğini söyledi. Yan sedye de 3 yaşındaki bir çocuğun başına dikiş atılıyordu.:(( Onu çığlıklarını duyunca hayır dedim istemem dikiş filan. Doktora resmen yalvardım atmaması için.”Bu kadar korkmana rağmen kesiği bastırmakla iyi etmişsin dedi”doktor.”Doku kaybı yaşanabilirdi yoksa”diye devam ederken bir çığlık daha attım. Kesikte fazla bastırmaktan biriken kanı temizlemek için kesiği iyice açtı ve bol bol batikon sürdü.Sıkı sıkı bastırıp gazlı bez ile sardı.Çok şükür bitmişti pansuman.Bıçak kesiği olduğu için tetanoz aşılarımın kontrolü yapıldı.Sonuç olarak yemeğim yarım kaldı,elimde koca bir kesik,3 gün pansumana gidilecekti.En kötüsüde elimde eldiven üzerinde plastik poşet tek elle duş almak.Rabbim dedim hamdolsun halime bir kesik te dahi bu kadar canımın yanmasına dayanamazken Allah’ım (açıkça yazmak istemediğimden) tüm hastalara daha kötü durumda olanlara yardım etsin,acil şifalar versin inşallah….

İşte yarım kalan yemeğimin tarifi; (Hastane dönüşü yengem beşamel sosunu hazırlayıp fırınladı yemeğini sağolsun).


Malzemeler:
  •     1 adet tavukgöğsü
  •   1 adet orta boy soğan
  •     2 adet patates
  •     1 su bardağı bezelye
  •     Zeytinyağı
  •     Tuz
  •    Baharat karışımı
  •   Yarım bardak su
Beşamel Sos:
  •      1 çorba kaşığı un
  •      Yarım çorba kaşığı tereyağı
  •      2 su bardağı süt
  •      1 çay kaşığı tuz
Üzerini için:
  • Rendelenmiş kaşar peyniri 

Yapılışı:

   Yemeklik doğradığımız soğanları zeytinyağında biraz kavurduktan sonra küp küp doğranmış patates ve tavuklarımızı ekleyip kavurmaya devam ediyoruz.Daha sonra bezelyelerimizi ekliyoruz.Su,tuz ve baharatlarını da ekleyip pişmeye bırakıyoruz.Ayrı bir kapta tereyağ ve unu kavuruyoruz. Üzerine yavaş yavaş süt ekleyerek muhallebi kıvamına gelene kadar karıştırıyoruz.Tuzunuda ekleyip ocağı kapatıyoruz.Hazırladığımız harcı borcama döküp,üzerine bir kaç parça tereyağı serpiyoruz.Beşamel sosunu ekleyip fırına veriyoruz.Bir süre bu şekilde piştikten sonra kaşar peyniri serpip,peynirler kızarana kadar pişiriyoruz.

AFİYET OLSUN...

17 yorum:

PAPATYA PRENSES dedi ki...

Ayy içim çok fena oldu okurken :( Allah sana da tüm hastalara da şifa versin..

Ben tereyağ sevmediğim için sıvıyağla yapıyorum gerektiğinde,aklında bulunsun, elini doğrayacağına sıvıyağ kullan:))

Ellerine ve parmaklarına sağlık:))

Limon çiçekleri dedi ki...

Çok geçmiş olsun canım,görünmez kaza.Allah beterinden saklasın.Herşeye rağmen yemeğin harika görünüyor.Yengeninde ellerine sağlık.

Adsız dedi ki...

okurken içim gitti valla çok geçmiş olsun..Acele işe şeytan karışır diyorlar ya çok doğru bende hep aynı hatayı yaparım.Aman dikkat et kendine..yemeğin üzerindeki beyaz şeyler tereyağı sanırım :(

Unknown dedi ki...

Çok çok geçmiş olsun. Hakikaten sağlık çok önemli.

http://berener.blogspot.com/

Unknown dedi ki...

Canım çok geçmiş olsun,okurken ben yaşamışım gibisine acı hissettim.
Çok sık keserim elimi dikiş atacak kadar derin olmadı şimdiye kadar..
Mutfak aşırı dikkat gerektiriyor.
Sebzeli tavuk enfes gözüküyor,ellerine,emeğine sağlık..
Afiyetla kal inşAllah..

Nigar SARGIN dedi ki...

İşte acele işe şeytan karışacak ya abimler gelene kadar işlerim bitsin istedim ne yazıkki olmadı:((( Görünmez kaza dedikleri işte.. Allah hepimizi beterinden korusun inşallah...Hepinize kocaman teşekkür ederim değerli yorumlarınız için.Sağlıcakla kalın...;)

durutarifler dedi ki...

Çok güzel olur biliyorum
Ellerine sağlık
Sevgiler

Nigar SARGIN dedi ki...

Teşekkürler nilay hanımcım;)

ihlamurcum dedi ki...

Çok geçmiş olsun, bazen insanın basireti bağlanıyor ve bile bile kaza geliyor.Allah beterinden korusun.
Bu arada beşamel soslu tavuk, benim en favori davet yemeğimdi, tabii ki dediğim 26 yıl önce.Yeni evliyken, halen de çok sever ve yaparım.Elinize sağlık

seviminaskanasi dedi ki...

Nigarcımmm cooook gecmiş olsun daha kotuleri basımıza gelmesın, olmus birsey kazalarda insanlar için :)sapasaglam tutan elimiz ayagımız yerinde çok sukur :)
Bu arada yemeginde coook guzel olmus senin yaptığın herseyi ilgiyle takip ediyorum bu tarfini denemem lazım bir ara cok leziz gorunuyor ellerine saglık.

sofrakeyfim,müjgan dedi ki...

geçmiş olsun canım görünmez kaza mutfakta çok dikkatli olmak gerekiyor:( bende ödemişten getirtirim tereyağımı difrize koymadan 4 parçaya bölüp poşetlere koyarım çıkarınca çabuk çözülüyor
yengenin ellerine sağlık
sevgiler

şekerinmutfağı dedi ki...

canım benim geçmiş olsun , o kesik acısını iyi bilirim ne zordur allah yardımcın olsun :)

Baharcicegi dedi ki...

Cok gecmis olsun hepimizin basina geliyor bu beklenmedik ani mutfak kazalari neyseki dikis atmamislar.
Yengenle seni eline saglik sebzeli tavuga ikinizinde eli degmis

LEZZETLİ SOMUNLAR dedi ki...

Tatlım öncelikle çok geçmiş olsun, Allah yine de beterinden korusun. Bastırmakla gerçekten iyi etmişsin, çünkü o bastırma işi pıhtılaşmayı sağlayan en önemli hareket. Bir de aklında ve evinde olsun, eczanelerde satılıyor, dikiş bandı diye bir şey var. Böyle kocaman bir rulo, oldukça enli ve araları kesiksiz yani bütün. Sen rulodan istediğin ebatta kesip alıyorsun ve iyice bastırdığın yarayı onunla bantlıyorsun. Üç gün su değdirmeden idare edebilirsen, etin kaynıyor yani kapanıyor. O yüzden de işte dikiş bandı deniyor. Bende var. Edin bence. Her eve lazım. Bu tavuğa ben de bayılırım. Çok kurtarıcı, ellerine sağlık ablacım..

Kuzu Butik Pasta dedi ki...

Sevgili Nigar Hanım,
öncelikle çok geçmiş olsun :( inşallah çabucak iyileşir parmağınız..
ben de daha yakın zamanda parmağımı kestim(feci sakarım) ama sizin ki gibi dikişlik değildi..insanın bütün canı orada toplanıyor sanki...
yemek süper görünüyor,ELLERİNİZE SAĞLIK diyeyim :))
sevgiler aysel

Unknown dedi ki...

merhabalar çok geçmiş olsun bu arada. 8-22 şubat arası çay kahve bahane etkinliği ev sahibesiyim katılmanız dileğiyle sevgiler

Nigar SARGIN dedi ki...

Canlarım benim hepinize sonsuz teşekkür ederim gerçekten görünemez kaza ama benimde aceleciliğimden kaynaklanan bir sakarlığım var işte elim çok pratik olmadığından acele birşeyle ryapıyorsam kırık döküyorum yada böyle elimi kesiyorum ne yazıkki allah beterinden korusun tabiki hepimizi...Artık akıllandım parçalara bölüp difrize koydum.Yeni küpeler takıyorum kulağıma siz sevgili blogcanlarım sayesinde kocaman öpüyorum sizleri serap ablacım mutlaka alıcam o banttan...Sevgilerimle