22 Şubat 2012 Çarşamba

TİRAMİSU


 Sevgili blogcu arkadaşlarımdan o kadar güzel etkinlik davetleri alıyorum ki bu aralar ama nedense bir türlü yazmaya gitmiyor elim.Bu ne üşengeçlik yahu:))) diyorum kendi kendime.Malum dukan diyetimiz son sürat devam etmekte.Ama bende acayip yorgunluk,çarpıntı ve uyku yapıyor nedendir bilinmez.Elim hiç bir işe gitmiyor sürekli yan gelip yatayım istiyorum.Haa bir de çok üşüyorum.İzmir'de havaların ısınmasına rağmen,yine donuyorum yine donuyorum:((( Neyse az kaldı 2 hafta daha sık Nigar dişini,sonra güçlendirme evresi var :)) 

  Bu aralar yemek neyim yapmıyorum.Hamur işleri,kekler,börekler pişmiyor mutfağımda.Tatlılar deseniz hiç yaklaşmıyorum.Bol bol et pişmekte.Yumurta ve et yemekten tiksinti geldi artık.O yüzden bende 72.HAFTA. PORSELEN DEMLİK ÇAY SAATİ ETKİNLİĞİNİN  02 Şubat 2012-2 Mart 2012 TARİHLERİ ARASINDAki ev sahibesi Gülo Anne'ye bu güzel daveti için teşekkür ediyorum.Arşivimdeki tramisu tarifimi gönderiyorum.Güzel paylaşımlı bol paylaşımlı bir etkinlik olsun inşallah.Kendisine kolaylıklar diliyorum.Sevgilerimle...

Malzemeler:

Tabanı için:
  • 1 paket kedidili bisküvi
Islatmak için:
  • 2 su bardağı sıcak su
  • 2 tatlı kaşığı nescafe
  • 2 çorba kaşığı şeker
Kreması için:
  • 1 adet yumurta
  • 2 çorba kaşığı un
  • 4 çorba kaşığı şeker
  • 1 adet vanilya
  • 2 su bardağı süt
  • 1 paket labne peyniri 
Üzerine Serpmek İçin:
  • Kakao
Yapılışı:

 Kedidillerini ıslatmak için sosumuzu hazırlıyoruz.Kedidili bisküvilerinin yarısını sosa batırıp borcama diziyoruz.(Pratik olmak gerekiyor çok çabuk dağılabiliyor)
Krema için labne hariç tüm malzemeyi pişiriyoruz.Ocaktan alıp soğumaya bırakıyoruz.Daha sonra labneyi ekleyip tekrar karıştırıyoruz.Hazırladığımız kremanın yarısını borcamda ıslattığımız bisküvilerin üzerine döküyoruz.Kalan kedidillerini borcama dizip,üzerine tekrar krema döküyoruz.En son kakao serpip servis ediyoruz.(Ben 1 saat kadar buzdolabında beklettikten sonra kakaosunu serptim.)

Tarifim sevgili HAYATIN TA KENDİSİ Yasemin'e ait.Beraber çalıştığımız yıllarda onun tarif defterinden aldığım bir lezzet bu.Tek kelime ile nefis.Mutlaka denemenizi tavsiye ediyorum;))

Afiyet Olsun.

12 yorum:

sofrakeyfim,müjgan dedi ki...

tiramisuyu çok severim kahve tadı vede az şekerli oldumu bayılırım
ellerine sağlık nigarcım
sevgiler

Unknown dedi ki...

neskafeyi çokta sevmememe rağmen canım çok tatlı istediği için olsa şuan yerim iyiki yok :(( ya niguş dukan biraz ilerlesin 3 evreye geçince kendimize bi tatlı ısmarlayalım

Güloanne mutfakta dedi ki...

Canım tarifini yayınşadım.Ellerine sağlık.Etkinliği desteklediğiniz için çok tşk ederim.Etkinliğe desteklerinizi bekliyorum sevgiler

mutfagabuyrun dedi ki...

en sevdiğim pastadır canım.ellerine sağlık.nefis görünüyor.öpüyorum.

KEYFİMCE YAPTIKLARIM dedi ki...

Ellerine sağlık güzelcim.Islak ıslak mmmmmmmmmm :))

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Merhaba, yeni keşfettim blogunu, takibe aldım hemen. Bana da beklerim. Bu arada nefis görünüyor. Ellerine sağlık canım. Sevgiler...

TuruncuTatlar dedi ki...

tiramisuta kim hayır der:) ellerine sağlık canım seni takibe aldım bende beklerim;)

Nigar SARGIN dedi ki...

Sayfamı takibe alan sevgili blogcanlarım bende takipteyim güzel yorumlarınız için teşekkür ederim;)))

Nigar SARGIN dedi ki...

Sevgili müjgan ablacım,sunacım,gülo annem,Sevdam,Teijim hepinize kocaman teşekkürler.İnşallah diyetimiz bitince daha güzel tariflerle karşınızda olucam.Bende sevgilerimi yolluyorumm;))

Elif'in defterinden (mndlna) dedi ki...

Gelibolu17′nin hazırladığı
“Çay,Kahve Bahane” etkinliğine
24 ŞUBAT-9 MART tarihleri arasında
http://elifindefterinden.com yani ben ev sahibeliği yapacağım…
Bildiğiniz gibi çay kahve bahanedir çoğu zaman,dostlarla,arkadaşlarla,dertleşmek,görüşmek için.bir çoğumuz sevdiğimiz bir arkadaşımıza ziyarete giderken “hadi çayı koy” geliyorum diye gideriz,yada müsaitsen “sabah kahvesine geleceğim” deriz…
Çünkü o sohbet muhabbet kuru kuruya olmaz,tamam tatlı dil güler yüzde gereklidir,hatta suratı sirke satan bir ev sahibi size bal baklavada ikram etse orda çok kalmak istemezsiniz öyle değilmi,ordan ayrılmak için sabırsızlanırsınız….
“Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse misafirine ikram etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse akrabasına iyilik etsin. Allah’a ve âhiret gününe iman eden kimse ya faydalı söz söylesin veya sussun!”
Muhammed Mustafa (s.a.v)
Ve yukarıdaki güzel hadis-i şerifi sizlerle paylaşıp,evlerinize gelen misafirlerinize,eşinize,çocuklarınıza,yada bu dünya hanesinde en güzel misafir benim deyipte kendiniz için hazırlamış olduğunuz birbirinden güzel tariflerinizi,ikramlarınızı sayfalarınızdan almaya geleceğiz
Tariflerinize “çay,kahve bahane” etkinliği için Elif’in Defteri’ne gönderiyorum yazıp bana haber verirseniz,büyük bir zevkle gelip tariflerinizi alıp
http://elifindefterinden.com adresimde yayınlayacağım
Son olarak arkadaşlar,her zamanki gibi etkinliğimize herkes davetlidir,(lütfen davetiye götüremediğimiz arkadaşlarımız kırılmasınlar)

Unknown dedi ki...

Bende yaptım bu dukan diyetini çok güzel kilo verdim ama bendede aynı halsizlik vardı..
Az kalmış bitmesine,kolay gelsin canım yaa..:))
Ellerine sağlık .
Çok severim,nefiss görnüyor.

Nigar SARGIN dedi ki...

Evet kg veriyoruz ama acayip yorgun hissediyorum kendimi sonunda mutlu hissedicem kısmetse kendimi sağolasın cnm benim;))