7 Mayıs 2013 Salı

TAVUKLU YALANCI MANTI


  Akşam bu yemeğin tadına bakar bakmaz yarın ilk iş yazmalıyım dedim.Eşimin hamarat yengesi hamaratlığını göstermişti yine.Geçen sene ben dukan diyeti yapmış ve 2 ayda 6,5 kg vermişti.Sonra bırakmıştım doğal olarak nasıl olsa zayıfladım diyerek:) Şimdi sevgili yengem dukan diyeti yapıyor.Henüz atak evresinde ama gayet güzel devam ediyor diyetine.Bu güzel yemeği bizim önümüze sürüp kendi bir bardak süt ile eşlik etti akşam yemeğine.Bende o zamanlar hiç kaçamak yapmadan bire bir uygulamıştım.Bravo diyorum ama sarımsaklı,bol soslu bu lezzetin kokusuna nasıl dayanabildi merak ediyorum.Çünkü ben hiç iştahımı açacak yada canımı çektirecek yemekler yapmazdım dukan diyeti zamanında.Helal sana yengem azmin gücü bu işte ;)))
Gelelim tarife;

Malzemeler:


* 6 adet yufka

* 1 adet tavuk göğsü
* 3-4 bardak su(tavukları haşlamak için)
* 1 çay kaşığı tuz
* 1,5 su bardağı yoğurt
* 2-3 diş sarımsak
* 2 yemek kaşığı tereyağ
* Nane,pul biber

Yapılışı:


İki adet yufkayı üst üste koyup 3'er cm şeritler halinde kesip,sıkıca rulo yapıyoruz.Derin bir borcama yana yana sıkı bir şekilde diziyoruz.Tüm yufkalara aynı işlemi uyguluyoruz.Önceden ısıtılmış 170 derece fırında her yeri eşit çıtır olacak şekilde kızartıyoruz.Tavuk göğüslerini haşlıyoruz.Haşlanan tavuk göğsünü ince ince didikliyoruz.(Yengem tavuk etlerini yağsız teflonda biraz kavurmuş bu bilgiyi de vereyim istedim)Fırında pişen yufkaları mızı kenarda soğutuyoruz.Yufka soğuk-tavuk suyu sıcak olacak.Soğuduktan sonra tavuk suyu ile yufkaları mızı ıslatıyoruz.Yufkaların çekebileceği kadar su ekliyoruz yoksa hamurlaşabiliyor.Üzerine didiklenmiş tavuk etlerini diziyoruz.Hazırladığımız sarımsaklı yoğurdu tavukların üzerini kaplayacak şekilde döküyoruz.En son tere yağda kızdırılmış nane ve pul biberi üzerine döküyoruz.İşte bu kadar.Daha önce hiç tadına bakmamış biri olarak 10 üzerinden 10 verdim.:)))


Afiyet Olsun.

18 yorum:

aslı dedi ki...

çok güzel görünüyor nigarcım. afiyet olsun size.

mutfagabuyrun dedi ki...

offff.nefis nefisss.ellerine sağlık canım.sevgiler.

Fatosca Tadlar dedi ki...

Canım yengenin ellerine sağlık inanılmaz güzel gözüküyor :))))
Bayıldım... Sizlere afiyetler olsun... Yarasın arkadaşıma :))
İlk fırsatta denemek istiyorum :)))
Sevgiler canım,
öpüldün ...

Adsız dedi ki...

Tepsisi ve kaşıklarıyla tam bir göçmen sofrası aynılarından bende de var ne kadar hoşuma gitti, beni nerelere götürdü bir bilseniz:-) Çok teşekkürler Nigar Hanım yengenizin eline, sizin emeğinize sağlık.

Nigar SARGIN dedi ki...

Çok teşekkür ederim canım blogcanlarım benim yarıyor yarıyor maşallahım var çok şükür :))) Tam bir göçmen sofrası evet tüm ekipmanlarımızla çok sağolun öpüyorum hepinizi sevgilerimle :)))

Unknown dedi ki...

valla yengenin ellerine, azmine sağlık ben dayanamaz yerdim. size afiyet olsun. bu arada da fena halde canım çekti :(

ÖRGÜÇANTAM-Hatice yazıcı dedi ki...

ellerine sağlık yengenin. ben de yapıyorum diyeti yavaş yavaş ta olsa 9 kg yakın vedim 5 ayda:))

bu tarifi yufka yerine dukan ekmeği ile yapmıştım bende.
azimle devam ediyorum bakalım:))

ihlamurcum dedi ki...

Yengende bana benzemiş,Nigar'cım.İradeli,bunun benzerini yapıyorum ama o kadar uzun süre oldu ki böyle şeyler yemeli.Yengenin eline sağlık.

Nigar SARGIN dedi ki...

Böyle azimli bayanları canı yürekten kutluyorum gerçekten çok büyük azim çok büyük başarı...:)Tadı gerçekten nefis bende ilk defa yedim ve bayıldım.Çok teşekkürler canlarım ;)

votka dedi ki...

yalancı da olsa mükemmel görünüyorr!

Nigar SARGIN dedi ki...

Dimi yaaaa :)))

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

Ellerine sağlık baharatın kızı.mis gibi olmuş :)
sevgiler

anunturi gratuite dedi ki...


Tatar kiz anunturi gratuite Romania. Ben bayiliyorum Turk mutfagi, sizin yemeklere, senin tariflere.
Benim sitem www.anuntul-galben.ro ozel sayfa acacak ben. Pagem anunturi gratuite icin. sizin tarif calip traduge romence dil yapiyor, veriyorum benim sayfama. Romanya kizlar ogrensin turk mutfagini anunturi gratuite benden. Tesekkur ederim emekleri icin ben hep copii yapacagim senin ve baska site yemek tarifleri anunturi gratuite olarak verecegim. Multumesc din inima Turcia.

yemeknasil.com dedi ki...

Ellerinize sağlık, çok güzel görünüyorlar...

Nigar SARGIN dedi ki...

Çok teşekkür ederim misss gibi sevgiler yasemin hanım ;)

Nigar SARGIN dedi ki...

Teşekkürler ;)

akasyakokusu dedi ki...

Yemede yanında yat dedirtmiş yani..Ben olsam amaann boş ver atın ölümü arpadan olsun der yerdim. :))))

Nigar SARGIN dedi ki...

Değil mi ? :) Şimdi olsa ben de aynısını derdim canım sevgilerimle ;)