6 Ekim 2015 Salı

DONUT (DOUGHNUT)




     Çocukluğumda hep yabancı filmlerde gördüğüm,polislerin kağıt torbalar içinden çıkarıp yedikleri bu çörekler,günümüzde her yerde bulabileceğimiz çok popüler bir yiyecek haline geldi.Özellikle ABD'de sabah kahvaltılarında kahve eşliğinde tüketilen,şeker ve yağ açısından oldukça kalorili,tatlı mı tatlı bir çörektir kendileri. :)
Çöreğimizin tanıtımından sonra tarifine geçeyim değil mi? :) Geçtiğimiz hafta sonu oğlumun 2.yaşını kutladık.Canım yavrumun dün gibi daha kucağıma verilişi.2.yaşımız doldu da 3.müzden gün aldık.Zalimsin zaman...:( Cumartesi dostlarımızla,pazar ailemizle derken yoğun bir hafta sonu oldu.2 parti için hazırladım menümü.En çok beğenilen DONUT olunca hemen yazımı paylaşayım istedim.(Malzemeleri 1x1 fazla kullandım.) 

Malzemeler:

  • 150 gr. tereyağı (oda sıcaklığında)
  • 2 adet yumurta
  • 1 bardaktan 1 parmak eksik toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tuz 
  • 2 paket instant maya
  • 1 su bardağı ılık süt
  • 5-6 bardak elenmiş un (ilave edilebilir)
Üzeri için:

  • 150 gr. kuvertür pul çikolata (ben bitter kullandım)
  • Renkli şeker süsleri

Yapılışı:

Derin bir kaba unun bir kısmını ekleyip ortasını havuz gibi açıyoruz.Cezvede ılıttığımız sütü şeker ve maya ile karıştırıp ayrı bir kapta üzeri kapalı şekilde mayalanmasını bekliyoruz.2 katı kabaran karışımı havuzun ortasına döküyoruz.Tuz,yumurta ve tereyağını da ekleyip unu kenarlardan yavaş yavaş alıp yumuşak bir hamur elde edene kadar yoğuruyoruz.Üzerini örtüp kenarda mayalanması için bırakıyoruz.
Bir yanda da çikolatamızı benmari usulü eritiyoruz.Hamurumuz mayalandıktan sonra hafif unlanmış tezgahın üzerine alıyoruz.Üzerine hafif un serpip merdane ile 1,5-2 cm kalınlığında açıyoruz.Ben yuvarlak kurabiye kalıbı ile kestim.Ortalarını da şeker hamuru kurabiyelerinin yapımında kullandığım minik yuvarlak kalıbım ile kestim.(Küçük bir kapak ile de kesilebilir.)Hafif unlanmış tepsiye dizip,tekrar mayalanmaya bırakıyoruz.Mayalanan halkalarımızı kızgın yağ içinde önlü arkalı kızartıyoruz.Bu işlemi dikkatli ve hızlı yapmalıyız.Hamur çok çabuk kızarıyor.Sonra benim gibi elinizi yakmayınız :))) Kızarttığımız donutları geniş bir tabağa koyup soğumaya bırakıyoruz.Soğuyan donutları çikolatamıza bulayıp istediğimiz şekerler ile süslüyoruz.Hindistan cevizi ve dövülmüş fıstık ile de süsleyebilirsiniz.Tercih sizin.


(*Donmaları için bir gece beklettim.Daha lezzetli oldu.)

Afiyet olsun...

6 yorum:

Unknown dedi ki...

Merhabalar, çok leziz görünüyor. Ellerinize sağlık.

Saygılar.

Bakımlı Ginepig dedi ki...

Enfes görünüyoor :)))

audrey dedi ki...

çok severim ama çikolatalısı ağır oluyor klasik glazed seviyorum..

Bizim Mutfak-Aysel dedi ki...

Minik kuşu'un yeni yaşı kutlu olsun, donatlar da gel beni ye diye göz kırpıyor, ellerine sağlık, sevgiler. http://bizimmutfakdan.wordpress.com/

şekerinmutfağı dedi ki...

CANIM BENİM ELLERİNE SAĞLIK :)

Aslı'nın Dünyasıı dedi ki...

Ouw şahane (: