7 Nisan 2012 Cumartesi

TAVUK KÖFTESİ

  
   6 Şubattan bu yana dukan diyetine son sürat devam ediyordum.2 dönem de yediklerim beni çok rahatsız etmeye başladı.Sürekli yumurta yemekten alerji oldum.Yumurtadan acayip tiksindim.Aynı şekilde sürekli et yemekten de sıkıldım açıkçası.Vücudumun güçsüz kaldığını hissetmeye başladığım gibi diyeti bıraktım.Kan değerlerim düştü.Zaten kansızlık problemim mevcut.Özellikle demir eksikliğim var.Ağzımda çıkan beyaz yaralarda cabası:((( 2 ayda 6 kg verdim.Allah bereket versin:)) Sevgili dukan amca malesef buraya kadar yollarımız ayrılıyor.Geçen sene gittiğim diyetisyenimin verdiği listeye göre beslenmeye başladım.Yine dikkat ediyorum tabi bırakmış değilim.Dukan diyetinin önerdiği beslenme şeklini hayatımdan çıkarıyorum.3-4 kg daha verip diyetimi noktalayacağım inşallah.Tartı 60 kg gördü nasılsa:)))) 

  Dukan diyeti yaparken bol bol yediğim bir yemekti tavuk köftesi.Kalorisiz olması için galeta unu eklemeden tostta kızartıp bir güzel hüpletiyordum.Yanına salata ile nefis oluyor, tabi 2.dönem de salata yiyebiliyorsunuz!!!!

Kalorisiz köftemin tarifine geçeyim;))

Malzemeler:
  • 1 kg Tavuk kıyması
  • 1 adet yumurta
  • 1 orta boy soğan
  • 2 diş sarımsak
  • 1 yemek kaşığı tuz
  • Karabiber,pulbiber
  • Kimyon,kekik
Yapılışı:

 Soğan ve sarımsağı rendeleyip geniş bir kaba aldığımız tavuk kıymasına ekliyoruz.Yumurta tuz ve diğer baharatlardan ekleyip iyice yoğuruyoruz.Bir kaç saat buzdolabında beklettikten sonra köfte şekli verip yağsız teflon tavada yada tost makinasında kızarana kadar pişiriyoruz.

17 yorum:

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

MMM ELLERİNE SAĞLIK CANIM:)
ALDIM HARİKA:)

mutfagabuyrun dedi ki...

tek tip beslenme gibi geldi bana canım.ama bıraktığın iyi olmuş.porsiyonu küçült yeter bence.köfte harika.ellerine sağlık.sevgiler.

PAPATYA PRENSES dedi ki...

ben de diyet yaparken çok sık yapardım tavuk köftesini.

ellerine emeklerine sağlık canım.

Unknown dedi ki...

ben hala seviyorum, ben baya bi etçilmişim yahuu :))))

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

MMM ÇOK HOŞ CANIM:)

Nigar SARGIN dedi ki...

Ayşecim gönderdim bir porsiyon afiyet olsunn....;)

Nigar SARGIN dedi ki...

Sevdacım kesinlikle öyle en iyisi benim yöntemin az ve öz yemek ;))Teşekkür ederim;)

Nigar SARGIN dedi ki...

Papatyam,sunam çok teşekkür ederim evet diyette yenilebilecek en güzel bişiyyy köfteee;)

pembe kekik dedi ki...

Ellerine sağlık.Nefis görünüyor.Sevgiler:)

anne eli gibi dedi ki...

bayılırımmmmm,arda bende tavukla yaparım köftemi ama bayağıdır yapmamıştım,ellerine sağlık canım...

Unknown dedi ki...

Çoks eviyorum tavuk köftesini ama epeydir yapmamıştım en kısa zamanda tekraryapmalı..
Nefiss görünüyor canım..
Ellerine sağlık.

Bir Terazi Kizi... dedi ki...

Canim benim,bana biraktigin e maili simdi okudum,sorun vardi az evvel düzeltti esim,hemen izleyicin oldum,yemek harika görüsmek dilegiyle!

Nigar SARGIN dedi ki...

Çok teşekkürler canım sevgilerimle;))

YEMEK SEVDAM (ELİF) dedi ki...

Selam canım ben de şuan dukan diyeti yapıyorum. Atak bitti hele şükür. Seyirin ilk haftasındayım. Neyseki yumurta ve et seven biriyim. Herhangi bir bıkkınlık yok. Sadece yemekleri farklı şekillerde yaparak çeşitlendirmeye çalışıyorum. Tavuk köften benim için güzel bir alternatif olacak. Bence süper kilo vermişsin, tabi sağlık sorunları başladıysa bırakmakla iyi etmişsin. İnşallah tekrar almayız verdiklerimizi. Bu arada ellerine sağlık köfteler nefis görünüyor. Sevgiler...

Nigar SARGIN dedi ki...

Kolay gelsin elifçim evet evet başta verdiğim kglardan dolayı çok sevdim bu diyeti ama yediklerimden tiksinince direk bıraktım.İnşallah canım verdiklerimizi almayız benimde tek isteğim bu teşekkür ederim kocaman sevgiler;))

aslı dedi ki...

bence güzel düşünmüşsünüz. sevgiler

Nigar SARGIN dedi ki...

Teşekkür ederim Aslıcım sevgilerimle ;)