8 Ekim 2011 Cumartesi

ELMALI ÇİKOLATALI İRMİKLİ TATLI

  Sevgili Hünerli Eller Porselen Demlik Çay Saati etkinliği düzenliyor.Davet edilmişken seve seve katılıyorum.En sevdiğim tatlılardan biri olan irmik tatlımı bu güzel etkinliğe gönderiyorum.Bol tarifli bir etkinlik olsun.Kolaylıklar diliyorum.


 Çikolatanın yoğun kokusunu, elmanın enfes lezzetini almış bu hafif ve sütlü tatlıyı mutlaka denemelisiniz diyerek tarife geçiyorum.

Malzemeler:
  • 1 litre süt 
  • 1,5 su bardağı şeker
  • 10 çorba kaşığı irmik 
  • 2 adet sarı elma
  • 1 çorba kaşığı tereyağı 
  • 1 paket vanilya 
  • 1 adet yumurtanın sarısı
  • 1 paket fildişi çikolata
  • Üzeri İçin  Rendelenmiş bitter çikolata
Yapılışı:

 Soğuk sütü tencereye alıp, şeker ve irmiği ilave ediyoruz. Ocağın altını açıyoruz. Vanilya ve yumurta sarısını da süt soğukken ekleyip karıştırmaya devam ediyoruz. Kıvam almaya başladığında hızlı bir şekilde elmaları rendeliyoruz. (Elmaların kararmaması için). Elmalar pişerken tereyağını da ekliyoruz. Kıvam aldıktan sonra fildişi çikolatayı ekleyip ocağın altını kapatıyoruz. Muhallebiyi borcama döküp soğumasını bekliyoruz. Soğuduktan sonra çikolata rendesini serpiştiriyoruz. Buzdolabında 1-2 saat beklettikten sonra servis ediyoruz.

Afiyet Olsun.

6 yorum:

hunerlieller dedi ki...

Tarifinizi alıp sitemde yayınladım:)katıldıgınız için çok teşekkür ederim.sevgilerimle.

Unknown dedi ki...

Ellerinize emeklerinize saglik hayirli güzel bir hafta sonu dileiyle sevgiler .

Nigar SARGIN dedi ki...

Afiyet olsun canım severek katıldım.Tariflerim devam edecek.Öpüyorum.

Nigar SARGIN dedi ki...

Teşekkür ederim gülcan hanım bilmukabele.Sevgiler.

Erguvan Vakti dedi ki...

İyi haftasonları,bol çikolatalı bir tatlı,çok nefis olmalı,sevgiler:)

Nigar SARGIN dedi ki...

Evet canım çok lezzetli ve hafif.Sevgiler benden.