28 Ocak 2012 Cumartesi

MİLFÖYLÜ-YUFKALI BÖREK

   
   Yoğun bir Ocak ayını geride bırakmanın huzuru var bugün içimde...Alacak,verecek hesaplar derken bitiriverdik 2011'in tüm işlerini...Omuzlarımdaki yük gitti kuş gibiyim çok şükür:))
   Ailemizde de tatlı bir telaş var bu aralar sevgili Görümböcüğüm 'ün başını bağladık.24 Aralık akşamı sevgili damadımız Barış ve ailesi tanışmak için kapımızı çalmışlardı.14 Ocak akşamı da biz kapılarını çaldık.Ayrıntıları yazmak için yoğunluktan zaman bulamasamda çok kısa paylaşmak istedim.
   Samimi sohbetler ile geçen görüşmelerimizden sonra 21 Ocak akşamı isteme merasimi için tekrar kapımız çalındı.Kırmızı güller...Gondoldaki çikolatalar...tek kelime ile çok heyecan verici ahhh herkes yaşamalı bu duyguyu gerçekten çok özel anlar...
   Allah'ın emir kondu ve verdik kızımızı...Allah bir ömür boyu geçim versin...Sağlıkla,huzurla,mutlulukla,sevgi ve saygıyla inşallah...Önümüzdeki şubat ayı içinde nişan telaşımız var:)) Yüzükler takılacak.Eylül ayında da allah izin verirse düğünümüz var.Çok anlamlı ve tatlı telaşlar allah herkesin gönlüne göre versin.Rabbim bu yola baş koymuş herkesi bir yastıkta kocatsın.Bende görümböcüğüm ve damadımıza bir ömür boyu mutluluklar diliyorum.Allah tamamına erdirsin inşallah;))
  Bu özel akşam için boş durmadım.Sıvadım kolları ikramlıklar için.Tarifleri tek tek paylaşacağım.Bu yüzden öncelikle börekten başlıyorum.Ne zamandır aklımda olan bir tarifti.Kısmet bu akşam içinmiş.Çok nefis çıtır çıtır bir lezzet denemeyenler için tavsiye ederim.
  Misafirlerimizden aldığım övgüler ile yıkandım o akşam... Mutluydum.İnsanın böyle güzel yorumlar ve övgüler alması gerçekten çok güzel....
 Yazımı noktalamadan önce herkese hayırlı haftasonları kendime de iyi tatiller diliyorummm:)Sevgiyle kalın.


Malzemeler:
  • 15 adet milföy hamuru
  • 2 adet yufka
İç Malzemesi:
  • 1 kg pırasa
  • 1 su bardağından fazla lor peynir
  • Pulbiber,karabiber,tuz
  • 1 yemek kaşığı domates salçası
Üzeri için:
  • 1 yumurta
  • 1 yemek kaşığı yoğurt
  • Yarım su bardağı sıvı yağ
  • 1 şişe maden suyu(soda)

Yapılışı:

 Fırın tepsisine yağlı kağıt seriyoruz.Üzerine her tarafını kaplayacak şekilde milföy hamurlarımızı diziyoruz.Diğer tarafta küçük küçük doğradığımız pırasaları kavurmak için tenceremize alıyoruz.Sıvıyağ ekleyip bir süre öldürdükten sonra salça ve baharatları ekleyip ocağın altını kapatıyoruz.Lor peynirini de ekleyip iyice harmanlıyoruz.Birinci yufkamızı mülföylerin üzerine parçalayarak diziyoruz.Hazırladığımız içi yufkaları örtecek şekilde döşüyoruz.İkinci yufkayı da parçalayıp iç malzemenin üzerine seriyoruz.En son kalan milföyleride üzerini kapatacak şekilde yerleştiriyoruz.Bıçakla karelere böldüğümüz böreğin üzerine hazırladığımız sosu döküp buzdolabında 2 saat kadar bekletiyoruz.Daha sonra 175 C önceden ısıtılmış fırında kızarana kadar pişiriyoruz.(Misafirlerimizin gelmesine yakın fırına verdiğim börek ikram ederken sıcakcıktı:) )

Afiyet Olsun.

13 yorum:

Afet Ergü Şaşmaz dedi ki...

Bir kaç yerde daha gördüm ve yeğenimde tattığım bir lezzet, denemek istiyordum derken tarif ayağıma geldi, ellerine emeğine sağlık canım.


Bu arada sayfamda iki çekilişim var, gelirsen sevinirim.

1.Çekiliş çok tatlı bir hediyes var (tıklayın)

2.Çekiliş çok zarif ve hatırası olacak hediyesi var (tıklayın)

pembe kekik dedi ki...

Ömür boyu mutluluklar.Ellerine sağlık.Sevgiler.

anne eli gibi dedi ki...

allah tamamına erdirsin canım,benim görümcemide geçen haftalarda görmeye geldiler sıra bizde ,gidip göreceğiz sonra isteme merasimi aynı heyecan bizdede var yani,böreğinde nefis görünüyor canım eline sağlık..

Birkaselezzet blogspot.com dedi ki...

baharat kızım harika canım
ellerine sağlık
:))))))

sofrakeyfim,müjgan dedi ki...

hayırlı uğurlu olsun allah tamamına erdirsin canım
börek çok güzel olmuş kesin deniyorum en kısa zamanda ellerine sağlık

mutfagabuyrun dedi ki...

görümceni ALLAH mesut mutlu etsin cnaım.börek harika.ellerine sağlık.öpüyorum.

Kelimeler Olmasaydı dedi ki...

Övgüleri de sonuna kadar hakettin yengecim:)Çalışan biri olarak elimi süremedim hiçbir şeye ama tek eksiğimiz kuş sütüydü:)Ellerine yüreğine sağlık..

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Canımcıgım oldu mu ama canım cekıverdi simdi .Ellerine saglık coook optum..

FİGEN KARAVAŞ dedi ki...

tez vakit denenecek:))) Ve sonra buraya tekrar yorum yapılacak:) ellerine saglık hayatım!

Nigar SARGIN dedi ki...

Kocaman teşekkürler hepinizi öpüyorum;)

Nigar SARGIN dedi ki...

Mutlaka dene figencim pişman olmayacaksın;))

Nigar SARGIN dedi ki...

Çok teşekkür ederim görümböceğim adına amin inşallah;)

Nigar SARGIN dedi ki...

Birşey değil görümböceğim ileride kendi yuvanda sen bana hazırlarsın misafirin oluruz öpüyorum;)