14 Haziran 2012 Perşembe

ELMALI KURABİYE

 Uzun zamandır bu tarifi yazmayı düşünüyordum,kısmet bugüneymiş.Görüm böcüğümün isteme akşamı için hazırlamıştım bu nefis kurabiyeleri.İçerisindeki sütten dolayımı bilmiyorum yumuşacık kalıyor ve hiç bayatlamıyor.Ayrıca içerisine kattığım damla sakızlı vanilya ile fırından gelen kokular dayanılmaz oluyor...;)

Malzemeler:
♦ 1 paket margarin(oda sıcaklığında)
♦ 1 yumurta
♦ 1 çay bardağı süt
♦ 1 çay bardağı şeker
♦ 1 paket Dr.Oetker damla sakızlı vanilya
♦ 1 paket kabartma tozu
♦ Aldığı kadar un (yaklaşık 5-6 bardak)

İç Malzemesi:
♦ 3 orta boy elma
♦ 1 çay bardağı ceviz
♦ 1 çay kaşığı tarçın
♦ 3 çorba kaşığı şeker

Yapılışı:
 Margarin,yumurta,süt ve şekeri bir kaba alıp boza kıvamını alana kadar karıştırıyoruz.Vanilya kabartma tozu ve unu bir kapta karıştırıyoruz.İki defa eledikten sonra yavaş yavaş hamur karışımına ekliyoruz.Diğer yanda elmaları rendeleyip şeker ile pişiriyoruz.Ocaktan indirip ceviz ve tarçını ekliyoruz.Kulak memesi yumuşaklığındaki hamurumuzu merdane yardımıyla 30cm olacak şekilde açıyoruz. Yuvarlağı mızı 8'e bölüyoruz.Sigara böreği gibi geniş tarafa harcımız dan bir miktar koyup sarıyoruz.Önceden  ısıtılmış 150 C'lik fırında 20-25 dakika pişiriyoruz.Daha sonra 175 C'de pembeleşene kadar bekliyoruz.Sıcakken pudra şekeri serpiyoruz.
Afiyet Olsun.

18 yorum:

zeymurancafe dedi ki...

ellerıne sağlık canım nefıs olmus cok severım cook

sarımutfak-hande dedi ki...

vazgeçilmez ,modası geçmez bir kurabiye:))
ellerine sağlık çok güzel olmuş

ihlamurcum dedi ki...

Bende çok severim,ama hiç damla sakızıyla denememiştim.Harika fikir,eline sağlık.

Unknown dedi ki...

CANIMCIM ELLERİNE SAĞLIK SÜPERLER

Nigar SARGIN dedi ki...

Sevmeyen yoktur değilmi zeymurancım,
klasik ama nefis bir lezzet değilmi handecim,teşekkür ediyorum yorumlarınız için;))

Nigar SARGIN dedi ki...

Ihlamurcum tarif damla sakızlı değildi ama ben artık damla sakızlı vanilya ile yapıyorum nefis oluyor teşekkür ederim;)

Nigar SARGIN dedi ki...

Sağolasın suna abam sen tadını biliyorsun zati ;))

Gurme Şirine dedi ki...

ooooo süper görünüyor....
elmalı kurabiyeyi eşim çok sever...
ellerinize sağlık....
kocaman sevgiler...

Unknown dedi ki...

Canım ellerine sağlık bayılırım elmalı kurabiyeye ben daha farklı yapıyorum sevgiler.

NEŞELİ MUTFAK dedi ki...

Ellerine sağlık Benimde çok sevdiğim bir lezzettir.
sevgiler

pembe kekik dedi ki...

En sevdiğim kurabiyedir.Ellerine sağlık.Sevgiler:)

Unknown dedi ki...

çok severim elmalı kurabiyeyi uzun zamandırda yapmamıştım hatırlamış oldum sayende :)

Nigar SARGIN dedi ki...

Vazgeçilmez tat benimde vazgeçilmez kurabiyem canım sağolasın;)

Adsız dedi ki...

Ben hep yapıyorum elmalı kurabiye ama bi türlü açılmıyor çatlıyor açarken

Nigar SARGIN dedi ki...

Bu tarif tam size göre deneyin memnun kalacaksınız sevgilerimle ;)

Unknown dedi ki...

Hamurumü acarken dağılıyor ne yapmam lazım toparlamak icin

Unknown dedi ki...

Hamuru mu acarken dağılıyor ne yapmam lazim

Nigar SARGIN dedi ki...

Malzemelerin ölçüleri tam,aslında yumuşak bir hamur dağılmaması gerekiyor ama unu fazla koymuş olabilir misiniz acaba?