26 Mayıs 2012 Cumartesi

FIRINDA DÖNER SARMA

  
 Kara bulutlu ve yağmurlu bir haftanın ardından güneş yüzünü gösterdi çok şükür.Günlük güneşlik bir İzmir sabahından herkese kocaman günaydın....;))
  Her cumartesi olduğu gibi bugünde istemeye istemeye iş başı yaptım:(( Hazır zamanım da varken geçtiğimiz günlerde katıldığım bir yarışma için hazırladığım yemek tarifimi paylaşmak istedim.Fikir tamamen bana ait.Yarışmanın kuralı da bu zaten.Ürettikleri hazır ürünlerle yapılmış tarifler:))
Tarifime geçmeden önce aşağıda verdiğim linke tıklayıp tarifimi görebilir ve bana oylarınızla destek olabilirsiniz.Şimdiden destekleyen tüm blogcanlarıma teşekkürlerimi sunuyorum.Buyrun tarife;)

https://apps.facebook.com/pratik-sefler/?ref=ts (oylar buraya:))

Malzemeler:
Krep İçin:
• 1 Bardak Un
• 1 Bardak Süt
• 1 Adet Yumurta
• 1 Çay Kaşığı Tuz
• 1 Fiske Karbonat
• 2-3 Yemek Kaşığı Sıvıyağ( Krep tavasını yağlamak için)

İçi için:
• 1 Yemek Kaşığı Tereyağı(Borcamı yağlamak için)
• 1/2 Bardak Ilık Su
• 1 Çay Kaşığı Kimyon
• 1 Bardak Bezelye 
• 1 Yemek Kaşığı Domates Salçası
• 1 Paket Pratik Şef Piliç Döner

Beşamel Sos İçin:
• 1 Yemek Kaşığı Un
• 1/2 Yemek Kaşığı Tereyağı
• 2 Su Bardağı Süt
• 1 Çay Kaşığı Tuz






Yapılışı:

Krep malzemeleri karıştırılıp orta boy yağsız bir tavaya bir küçük kepçe ile dökülür,ince olarak önlü arkalı pişirilir.(Krep arkaları pişerken 1 çay kaşığı sıvı yağ eklenip,kızarması beklenir)Dönerler sıvı yağda biraz kavrulur.Salça,kimyon ve ılık su eklenip biraz pişirilir.Bezelyeler eklenir.Hazırlanan iç kreplere paylaştırılıp,sarıldıktan sonra margarin veya tereyağı ile yağlanmış borcama dizilir.Beşamel sos için tereyağı ve un kavrulur.Yavaş yavaş süt eklenir.Tuzu da eklenir ve kreplerin üzerine dökülür.Önceden ısıtılmış fırında üzerleri kızarana kadar pişirilir.Arzuya göre kaşar rendesi serpilir.
Afiyet Olsun.

3 yorum:

Unknown dedi ki...

çok nefis olmuş canım bunlar. eline sağlık başarılar diliyorum yarışmada sana. sevgiler selamlar

Nigar SARGIN dedi ki...

Çok teşekkür ederim canım inşallah bakalım kısmet desteğin mutlu etti beni sevgilerimle;)

pembe kekik dedi ki...

Yarışmada başarılar dilerim oylama için çok uğraştım ama sağlıklı çalışmıyor birazdan tekrar deneyeceğim.Sevgiler:)