1 Mayıs 2012 Salı

GLAZÜRLÜ SÜPRİZ PASTA

  Bugün 1 Mayıs, işçi ve emekçiler tarafından dünya çapında kutlanan, birlik, dayanışma ve haksızlıklarla mücadele günü. Dünya üzerindeki pek çok ülkede, resmi tatil olarak kabul edilmektedir. Türkiye'de ilk kez 1923'te resmi olarak kutlanmıştır. 2008 Nisan'ında, "Emek ve Dayanışma Günü" olarak kutlanması kabul edilmiştir. 22 Nisan 2009 tarihinde TBMM'de kabul edilen yasa ile 1 Mayıs resmi tatil ilan edilmiştir.
  Bende bir çalışan olarak bugünü iş yerinde kutluyorum malesef:))Tüm çalışanların ve emekçilerin bayramı kutlu olsun diyerek geçen hafta canım arkadaşım senişim için hazırladığım sürpriz pastamın tarifine geçiyorum.
  Bebekliğimizden beri beraberiz senişim(Seniha) ile. Aynı şehirde doğduk, aynı köyde büyüdük, aynı kreşe gittik. Aynı zamanlarda Bulgaristan'dan Türkiye'ye göç ettik. İzmir’e gelip aynı mahallede oturduk. Yine aynı okula gittik.Orta okul,lise ve üniversite'de her ne kadar kulvarlarımız ayrıldıysa da biz hiç ayrılmadık.En güzel anları hep beraber yaşadık.En zor anlarımızda da yan yana olduk.Hep yan yana olmaya devam ediyoruz.
  Senişimin  eşi ilhan ile de uzun zamandır arkadaşız.Senişim ve eşi ilhan liseden beri süren arkadaşlıklarını 2004 yılında evlilikle noktalandırdılar.Onlarla devam eden arkadaşlığım eşimle tanışmama sebep oldu.İyi ki de oldu.Arkadaşlarımızın sayesinde tanıştık,beğendik,sevdik,aşık olduk ve evlendik.Canım arkadaşım senişim nikah şahidim,eşi de eşimin şahidi oldu.Bugüne kadar tek kötü söz ve tartışma dahi olmadı aramızda.Dilimi ısırayım allah dostluğumuzu daim etsin.Uzun yıllar bir arada olalım inşallah.Bakarsınız yarın öbür gün allah nasip ederde bir kızım olursa eğer senişimin yakışıklı oğluna göz koyabiliriz yani.:)))))


                                  İYİ Kİ DOĞDUN SENİŞİM;
  Mesai bitimi markette aldım soluğu.Evde olan malzemelerimi şöyle bir düşünüp eksik olanları aldım.Koşturarak eve geldim.Kolları sıvadım.Pandispanyayı bir çırpıda hazırlayıp fırına attım.Sonrası mı hevesle başladığım pasta hüsranla bitti:(((

Malzemeler:
     • 4 Adet Yumurta
     • 4 Türk Kahvesi Fincanı Toz Şeker
     • 4 Türk Kahvesi Fincanı Un
     • 2 Yemek Kaşığı Sıvı Yağ
     • 3 Yemek Kaşığı Kaynar Su
     • 1 Paket Kabartma Tozu
     • 1 Paket Vanilya

Keki ıslatmak için:
     • 1 bardak süt
     • 2 yemek kaşığı nescafe

Ara kreması:
    • 1 paket Crem ole (muzlu)
    • 1 paket krem şanti
    • 2,5 su bardağı süt

İç süslemesi:
    • 2 adet muz
    • Damla çikolata

Üzeri için:
    • 2 paket Dr.Oetker Glazür (siyah-beyaz)

Pandispanya Tarifleri için TIK TIK:))

Yapılışı:
• Yumurta aklarını cam bir kâsede krem şanti kıvamına gelinceye kadar çırpın. Şekerin yarısını ekleyin ve şeker eriyinceye kadar çırpın.

• Ayrı bir kâsede yumurta sarılarını, kalan şeker ve kaynar su ile şeker eriyinceye kadar yaklaşık 6-7 dk.çırpın. Şeker eriyince yağı ekleyip çok az çırpın.
• Toz malzemeleri birlikte eleyin, yumurta akları ve sarıları ile birleştirerek çok az daha çırpın. (bu aşamada mikser yerine çırpma teli yada tahta kaşık kullanırsanız daha iyi olur)
• Yağlanmış ve unlanmış kalıba dökerek, önceden ısıtılmış 180 derece fırında yaklaşık 40-45 dk.batırdığınız kürdan temiz çıkıncaya kadar pişirin.
• Pişen pandispanyayı bıçakla ikiye bölün. Nescafeli süt ile yarısını ıslatın.Crem oleyi tarifine göre hazırlayıp içine bir paket krem şantiyi ekleyip çırpmaya devam edin.
• Pandispanya tabanına hazırladığınız kremayı sürün.Üzerine dilimlenmiş muz ve damla çikolata serpin.Diğer tabanı da kalan süt ile ıslatıp üzerine kapatın.
• Üzeri için krem şanti ile krema hazırlıyoruz.Ama bendeniz hazırlayamadım.Markette düşünürken hımm nasıl olsa evde var diyerek,saatin 22.30'unda bir de baktım ki yok,krem şanti kutusu boş:(( eyvah!!! nerden bulurum ben şimdi diye kara yaslara büründüm.Krem şanti üzerine diri diri çilekler almıştım oysa ki hevesim kursağımda kaldı.Düşündüm düşündüm pastam yarım kaldı.Pasta malzemelerimin olduğu dolapta glazür paketi gözüme çarptı hemen mikrodalgada ısıtıp sıvadım üzerini ama yetmedi ve açık kalan kısımlar oldu.Neyse ki bir tane daha olması kurtarıcım oldu.Hemen ısıtıp onuda bir güzel sıvadım.Kürdan ile şekil verip dolaba attım.1 gece bekleyen pastamı 26 nisan gecesi servis ettim.

Afiyet Olsun.

4 yorum:

mutfagabuyrun dedi ki...

ALLAH dostluğunuzu daim etsin canım.pasta bence harika olmuş.ellerine sağlık.sevgiler.

anne eli gibi dedi ki...

glazürü pek sevmem ama pastan harika görünüyor ellerine sağlık..

ihlamurcum dedi ki...

Pastanız süper gözüküyor.İiy ki şu dr. oetker var, bayılıyorum.
Arkadaşınıza da mutlu yıllar,hiç ayrılmayın inşallah.
sevgilerle

Unknown dedi ki...

Arkadaşına sağlıklı nice yaşlar inşallah canım..
Dostluğunuzda daim olsun.
Pasta harika görünüyor.
Ellerine sağlık.