23 Mayıs 2012 Çarşamba

ELMAS KURABİYE

  
 Geçtiğimiz ay arkadaş günümüz bendenizdeydi.Güzel güzel mamalar hazırladım günüm için.O da ne ertesi gün bir öğrendim ki arkadaşlardan sadece 2 kişi gelecek.:(( Onca hazırlık ne olacak dedim kendi kendime.Plansız,programsız hareket etmenin sonucu 3 kişi günümüzü gerçekleştirdik.Gelen,gelmeyen herkese teşekkürlerimi sunuyor,herkesten tam not alan kurabiyem'in tarifime geçiyorum.(Ayrıca yayınım sabırsızlıkla bekleyen dostlarıma gelsin).

Malzemeler:

♪ 225 gr. margarin(oda sıcaklığında)
♪ 1,5 su bardağı pudra şekeri
♪ 2 adet yumurta sarısı
♪ 2 çorba kaşığı krema
♪ 2 su bardağı un
♪ 1 su bardağı kakao
♪ 1 paket vanilya
♪ 1 tutam tuz (özellikle atılmalı)

Üzeri için:

♪ 1 su bardağı toz şeker

Çikolata Dolgu İçin:

♪ 120 gr. Bitter Çikolata
♪ 1 çorba kaşığı margarin
♪ 3 çorba kaşığı bal
♪ 3 çorba kaşığı krema



Yapılışı:

 Öncelikle hamur için derin bir kapta margarin ile pudra şekerini mikserle hafif kabarana kadar çırpın.Yumurta sarılarını ilave edin ve karıştırın.Kremayı katıp,yavaşça karıştırmaya devam edin.Un,kakao,vanilya ve tuzu eleyerek ekleyin.Kıvam alana kadar karıştırın.Hamurdan cevizden biraz daha küçük parçalar koparın ve avucunuzun içinde yuvarlayın.Tozşekere bulayıp,yağlı kağıt serilmiş fırın tepsisine dizin.Tam ortalarına baş parmağınızla bastırarak küçük oyuklar açın.Önceden ısıtılmış 175 derece fırında pişirin.Fırından alın ve soğutun.
Çikolata dolgu için çikolatayı margarin ile birlikte benmari usulü eritin.Ocağın altını kapattıktan sonra bal ve kremayı ilave edip,karıştırın.Karışımı bir sıkma torbasına doldurun.Soğuyan kurabiyelerin ortasına sıkın ve servis yapın.

Afiyet Olsun.

15 yorum:

Gurme Şirine dedi ki...

bu kurabiyeler çok güzel görünüyor...
2 değil tam 5 tane bile yerim :)))
ellerine sağlık canım...
kocaman sevgiler...

LeylaK dedi ki...

Owww bu süper bir tarif. Bayıldım.

ihlamurcum dedi ki...

Ben bunu hemen yaparım, sonra da tadarım.Ardından konu komşuya dağıtırım.Çünkü evde durursa hepsini yerim, ellerine sağlık Nigarcım.

anne eli gibi dedi ki...

ellerine sağlık tatlım nefis görünüyor senin elmaslar :))

Burcu Kayhan dedi ki...

Kurabiyeler nefis görünüyor, ellerine sağlık.Bu arada hayırlı kandiller dilerim.Sevgilerimle:)

hunerlieller dedi ki...

kurabiye nefis görünüyor.elinize saglık.ilk fırsatta deneyecegim.gelmeyen arkadaşlarınız bu nefis kurabiyeleri kaçırmışlar.
sevgiler.

Yaseminin Mutfağından dedi ki...

tepsiyi elime geçirsem bırakmam eline sağlık
kocaman sevgiler

Nigar SARGIN dedi ki...

Değerli blogcanlarım kalbiniz kadar güzel yorumlarınız için çok teşekkür ederim.Hepinize kocaman sevgiler öpüldünüz...;)

Ayrıca bu kurabiyeyi şiddetle tavsiye ediyorum.Mutlaka deneyin.

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Canım ellerıne saglık şiddetli tavsiyene uyacam.Çok optum..

Nigar SARGIN dedi ki...

Yeminini boz özay abam o biçim bir kurabiye yani;))Bende çok öptüm

Adsız dedi ki...

krema pasta kremasımı4

Nigar SARGIN dedi ki...

Çikolatalı dolgu olarak yazımda mevcut sevgiler ;)

Adsız dedi ki...

kabartma tozu yokmu acaba..?

Nigar SARGIN dedi ki...

Aynen ;) ;)

Unknown dedi ki...

Ellerinize saglik tarifinizi yaptim cok begendim tek bir far var ben kabartma tozu koydum😐koymasaydim dahami iyi olurdu bilmiyorum biraz fazla kabardi.