22 Eylül 2011 Perşembe

ELMALI KUP

  

  Elmalı tarifler her zaman favorilerim arasındadır.Tarçın ve elmayı birbirine çok yakıştırdığımdan sürekli yaptığım bir tatlıdır elmalı kup.Tarif Dr.Oetkere ait.Hafif,pratik ve lezzetli.Ben çok seviyorum ve yapmaya bayılıyorum.Ayrıca bu tarifimi "çay,kahve bahane" etkinliği için gelibolu17'ye gönderiyorum.

Malzemeler:
  • 5 adet orta boy elma 
  • 1 çay bardağı toz şeker
  • 1 tatlı kaşığı tarçın 
  • 1 çay bardağı su 
  • 1 çay bardağı dövülmüş ceviz 
  • 1 poşet Dr. Oetker Vanilya Aromalı Puding
  • 10 adet bebe bisküvisi 
  • 1 paket krem şanti
Yapılışı: 

  Elmaları soyup küp şeklinde doğrayın.Toz şeker, tarçın ve suyu ilave edip arada karıştırarak orta ateşte 15 dakika kaynatın.Ocaktan alıp, ılıtıp püre haline getirin.Bisküvileri ufalayıp bu karışıma ekleyin.Cevizleride ekleyip iyice karıştırın.Ayrı bir kapta pudingi tarife göre pişirin.Pürüzsüz oluncaya kadar kaşıkla karıştırın.Ocaktan alıp soğumaya bırakın.Daha sonra krem şantiyi(toz halinde) ekleyip mikserle çırpın.Elmalı karışımı kuplara paylaştırın.Üzerine hazırladığınız pudingi dökün. Soğumaya bırakın.Bir süre buzdolabında bektettikten sonra soğuk olarak servis yapın. 


2 yorum:

Adsız dedi ki...

gelibolu17:

merhaba canım çok teşekkür ederim güzel tarifin için elleirne sağlık,şimdi yayınladım,izlemeyede alıcam,gene beklerim güzel tariflerini,sevgiler,selamlar olsun...Bulgaria lımışsın,dede toprağımız orası ya :) hiç görmediğimiz yerler,ama kökümüz ordan...

Nigar SARGIN dedi ki...

:))) Çok memnun oldum sevgili blogger arkadaşım.Yorumunla sayfamı renklendirdin.Evet bende yeni başladım sayılır,blogumu açalı 1 yıl oldu fakat zaman ayırıp yazamıyordum.Şimdi işlerim biter bitmez oturuyorum blogumun başına komşu blogları takip ediyorum,izlemeye alıyorum,etkinliklere katılıyorum.Çok mutlu oluyorum gerçekten.Sizi takipteyim artık.Hemşehri sayılırız.Ben yılda bir iki yılda bir gidip gezip geliyorum oraları blogumda yer alan kenar süsü fotoğraflarım bulgaristana ait:)) Size izmirden kucak dolusu sevgiler çok öpüyorum;)