9 Eylül 2011 Cuma

BÜZME BAKLAVA



   Her bayram hazır baklava yada şekerpare alıp karşıladığım bayramları bu bayramda her ne kadar hazır yufkadan da olsa kendi yaptığım büzme baklava ile karşıladım.Kendim yaptım,kendim beğendim:)))Ayrıca babacığımında çok beğenip''fazla varsa saklama kabına biraz koyarmısın,eve götüreceğim'' demesi  şımarmama neden oldu yazmadan geçemeyeceğim.:)



Malzemeler:
  • 1 kg baklavalık hazır yufka
  • Yarım kg kırılmış ceviz 
  • Yarım paket margarin (tepsiye sürmek için)
Şerbeti için:
  • 1 kg toz şeker
  • 750 gr Su
  • 3/4 limon
Üzeri için:
  • 1 paket margarin veya tereyağ(eritilecek)

Hazırlanışı:



    Baklavalık yufkalardan 2 tane yaprağı üst üste koyup oklavayı bir kat sarıyoruz.Oklavanın ön kısmına ceviz serpip sıkıca sarıp iki taraftan ortaya doğru sıkıştırıyoruz.Büzülen yufkayı oklavadan çıkarıp margarin ile yağladığımız tepsiye diziyoruz.Tüm yufkalar bitene kadar bu işlemi gerçekleştiriyoruz.Kenarda erittiğimiz tereyağı veya margarini tatlımızın üzerine döküp önceden ısıttığımız 200 derece fırında üzeri kızarana kadar pişiriyoruz.Diğer yanda şerbetimizi hazırlamak için derin bir tencereye su ve şekeri koyup kaynamaya bırakıyoruz.30 dakika kısık ateşte kaynadıktan sonra limonu ekleyip ocaktan alıyoruz.Fırından çıkardığımız tatlımızın üzerine şerbetimizi ekleyip,üzerine başka bir tepsi kapatıyoruz.Şerbeti çekince servis ediyoruz.

AFİYET OLSUN. 

Not: 2 adet yufka ile hazırladığım sarmalar daha lezzetli oldu.Tek sardığım çok ince,3 yufka çok kalın oldu.2 adet yufka ideal...Ayrıca Şerbetide,tatlıyıda sıcak kullandım.Fırından çıkar çıkmaz kaynar şerbeti döktüm.Çok daha lezzetli oldu hamur olmadı aksine,çok güzel çekti şerbetini denemenizi tavsiye ederim.




    Kalan yufkalardan bir tepside kare dilimlenmiş baklavadan yapıp pişirdim.Bayramda çok tatlı göz doyurduğundan bayramdan sonra haşlanıp afiyet ile yenmek için bekliyor.

2 yorum:

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

Merhaba NİGAR;
bloğuma yaptığın ziyaret ve beğenin için çok teşekkür ediyor, her zaman bekliyorum
Ankara'dan sevgiler :)

Nigar SARGIN dedi ki...

Ne demek her zaman İzmir'den de kocaman sevgiler:)