27 Eylül 2011 Salı

ÜZÜMLÜ KEK


 Geçtiğimiz haftasonu çok çalıştım çoookk:) Bir sürü yemek yaptım,misafir ağırladım,ikram hazırladım,mezeler yaptım...Yaptımda yaptım.Şimdi sırayla paylaşayım;);)Herkese hayırlı akşamlar...


Malzemeler:

4 adet yumurta
1 çay bardağı yoğurt
1 çay bardağı sıvı yağ
1 paket kabartma tozu
1 paket vanilya
1 çay bardağı portakal suyu
Kuru üzüm,damla çikolata,limon kabuğu rendesi
1,5 su bardağı toz şeker
2,5 su bardağı un

Yapılışı:

  Derin bir kabın içerisine yumurtaları ve şekeri koyup mikserle köpük köpük olana dek çırpıyoruz.Daha sonra yoğurdu,sıvıyağı ve diğer malzemeleri ilave edip tekrar karıştırıyoruz.Limon kabuğunuda ekleyip biraz daha karıştırdıktan sonra yağlanmış kek kalıbına (ben silikon kalıp kullandım)karışımı döküyoruz.Üzerine damla çikolata ve unlanmış üzümleri ilave edip,önceden ısıttığımız 180 C fırınımızda üzeri kızarıp içi hamur kalmıycak şekilde pişiriyoruz.

Not:Daha önce damla çikolataları karışımın içine atarak kek kalıbına dökmüştüm.Kekim yapışmıştı  kalıptan çıkaramadım:)))Üzerine serpmek en mantıklısı afiyet olsun;) 

Bir Not Daha:)Bu güzel çiçek kek kalıbım sevgili arkadaşım Yasemin'in hediyesidir.

6 yorum:

derya dedi ki...

Canım merhaba nazik ziyaretin ve güzel dilekle
rin için teşekkür ederim.Kek harika ellerine sağ
lık her zaman beklerim sevgiler...

Nigar SARGIN dedi ki...

Rica ederimmm canım bende teşekkür ederim güzel yorumun için;)Sevgiler benden

Unknown dedi ki...

bizde de dün üzümlü kek vardı:)ellerine sağlık canım,bu arada hoşgeldim merhaba daha sık görüşelim olurmu:)))kahvaltı etkinliğine de mutlaka bekliyorum sevgiler

AKDENİZ AKŞAMLARI dedi ki...

Ellerıne saglık.Zıyaretın ıçın tesekkurler .Her zaman beklerım.Bız Izmırlı blogcular olarak bır maıl zıncırımız var.Cesıtlı etkınlıkler yapıyoruz.Aramızda olmayı arzu edersen bana mail atabılırsın .Sevgıler..

Nigar SARGIN dedi ki...

Baharcım çok teşekkür ederim.Evet artık bende aranıza katıldım.Yemek yapmak,misafir ağırlamak,hazırladıklarımı ikram etmek en büyük hobim...Allah kısmet ederse kahvaltı etkinliğine katılacağım.

Sevgiler;)))

Nigar SARGIN dedi ki...

Teşekkür ederim canım.Her zaman takipteyim.Tabi ki her zaman.Mail atıyorum.Sağlıcakla kalın.