29 Eylül 2011 Perşembe

EZOGELİN ÇORBA

     Malum havalar soğumaya başladı.Özellikle sabahları ceketsiz çıkamaz olduk.Bu serin günlerde bende sıcacık çorba tarifim ile içinizi ısıtayım canlar.Benim en sevdiğim çorbalardan biridir "EZOGELİN ÇORBASI".Hepinize hayırlı günler,hayırlı cumalar olsun...



Malzemeler:
  • 8 - 10 su bardağı et suyu 
  • Yarım su bardağı kırmızı mercimek 
  • Yarım kahve fincanı pirinç 
  • Yarım fincan ince bulgur 
  • 2 çorba kasığı salça
  • 1 büyük kuru soğan 
  • 1 çorba kaşığı un 
  • Sıvı yağ 
  • Karabiber
  • Tuz 
  • Arzu ederseniz biraz kırmızı biber yada pul biber 
  • 2 Çorba kaşığı kadar kuru nane ve az kekik 
Yapılışı:
  Tencerede sıvı yağ ile soğanı kavurun daha sonra  unu da tencereye ekleyip, iyice karıştırarak hafifçe pembeleşmesini sağlayın.8 bardak et suyunu tencereyi karıştırarak una yedirin.Kaynayana kadar karıştırın. Temizlenip yıkanmış kırmızı mercimek,pirinç ve bulguru da atın.Sulandırdığınız üç kaşık salçayı da koyup karıştırın, mercimekle pirinçler patlayana kadar kısık ateşte pişirin .Bol kuru naneyi tencereye serperek karıştırın ve servis yapın.Arzuya göre biraz tereyağını tavada kızdırıp nane ve pul biberi kavurup çorba servisinde ilave edebilirsiniz.
Afiyet Olsun.  

6 yorum:

gelibolu17 dedi ki...

Selamlar canım nasılsın? hayırlı cumalar dilerim,sevgiler...çorban güzel olmuş ellerine sağlık :)

gelibolu17 dedi ki...

Selamlar canım nasılsın? hayırlı cumalar sevgiler,,,,çorban güzel olmuş ellerine sağlık :)

Nigar SARGIN dedi ki...

Sağolasın canım benim amin inşallah;)İyiyim allaha şükür sen nasılsın?

gelibolu17 dedi ki...

Benim yorum iki kez çıkmış,google emmimin cömertliği üstünde bugün :) ben çıkmadı sanmıştım halbuki,iki kere çıkmış...onay bekliyor,yada yayınlandı yazmamıştı oysa...sevgiler canım...

gelibolu17 dedi ki...

Bu arada çok şükür iyiyim,Allah bu günlerimi aratmasın :)teşekkürler...

Nigar SARGIN dedi ki...

Sevgiler canım benim...Amin inşallah..Hayırlı akşamlar.